آی‌فون 1/ 6 اینچی اپل با حاشیه‌های باریک، جایگزین آی‌فون 8 خواهد شد

به همین سبب، گفته می‌شود در سال جدید میلادی، اپل از آی‌فون جدید خود با نمایشگر LCD رونمایی خواهد کرد؛ این مدل به صفحه‌نمایش ۱/ ۶ اینچی مجهز شده است و طراحی بدون حاشیه مانند آی‌فون ۱۰ اپل دارد. تحلیلگر KGI Securities در جدیدترین گزارش خود، مدعی شده است این مدل به عنوان جانشین آی‌فون ۸ اپل، بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شود و فروش آن به ۱۰۰ میلیون واحد خواهد رسید. آی‌فون ۱/ ۶ اینچی اپل، از قطعات ارزان‌قیمت‌تری استفاده خواهد کرد؛ این مدل به جای فریم از جنس فولاد ضد زنگ، فریم آلومینیومی خواهد داشت. فروش ۱۰۰ میلیون واحدی از یک گوشی، بسیار زیاد است اما اپل با وجود گزارش‌های مختلف مبنی بر افت فروش آی‌فون‌های این شرکت، گوشی‌های زیادی را به بازار عرضه می‌کند. در سه ماه منتهی به تعطیلات سال نوی میلادی، فروش آی‌فون‌های اپل حدود ۳/ ۷۷ میلیون واحد ارزیابی شده است. برای مقایسه باید اشاره کرد که مینگ‌چی کو در حال‌حاضر گمان می‌کند فروش آی‌فون‌ ۱۰ در طول مدت زمان عرضه به ۶۲ میلیون واحد خواهد رسید. آن‌طور که پیداست، تولید این مدل گران‌قیمت در تابستان پیش‌رو متوقف خواهد شد.

البته آی‌فون ۱/ ۶ اینچی، تنها آی‌فون اپل برای سال جدید میلادی نخواهد بود؛ گفته می‌شود جانشین آی‌فون ۱۰ نیز در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. همچنین یک مدل با نمایشگر ۵/ ۶ اینچی اولد توسط کوپرتینونشین‌ها ارائه خواهد شد که طراحی مانند آی‌فون ۱۰ خواهد داشت. در مجموع، تعداد آی‌فون‌های اپل با نمایشگر اولد به دو مدل افزایش پیدا خواهد کرد؛ امسال، تنها یک مدل مجهز به نمایشگر LCD عرضه می‌شود. هر سه مدل از آی‌فون‌های اپل، فاقد دکمه فیزیکی Home خواهند بود و انتظار داریم ژست‌های حرکتی آی‌فون ۱۰ با این دکمه جایگزین شود. علاوه‌براین، پیش‌بینی شده است که آی‌فون‌های جدید اپل به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی Face ID مجهز شده باشند.

آی‌فون ۱/ ۶ اینچی اپل در سال ۲۰۱۸، فاقد دوربین دوگانه است؛ ضمن اینکه قابلیت لمس سه‌بعدی ندارد. قیمت‌گذاری گوشی‌های جدید اپل در حال‌حاضر مشخص نیست؛ مدت زمان زیادی به رونمایی از آی‌فون‌های جدید اپل باقی مانده است اما انتظار داریم آی‌فون ۱/ ۶ اینچی، قیمت مناسبی داشته باشد. مینگ‌چی کو پیش‌بینی می‌کند که نیمی از فروش آی‌فون‌های ۲۰۱۸ اپل، به مدل ارزان‌قیمت‌تر با نمایشگر LCD اختصاص خواهد یافت. هنوز مشخص نیست آیا آی‌فون SE۲ نیز امسال وارد بازار خواهد شد یا اپل از برنامه‌های خود برای عرضه این مدل صرف‌نظر کرده است. حتی در صورت عرضه این مدل، مشخص نیست واکنش بازار به نسل جدید آی‌فون SE چگونه خواهد بود؛ عرضه گوشی مجهز به نمایشگر ۴ اینچی در سال جدید میلادی، چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد!