طرح Android Enterprise Recommended: این طرح در واقع شامل گوشی‌هایی می‌شود که گوگل آنها را برای معرفی به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای تخصصی پیشنهاد می‌کند. برای اینکه یک گوشی هوشمند بتواند در این لیست قرار بگیرد باید به حداقل ویژگی‌های مورد نظر گوگل مجهز باشد. برای اطلاع از این ویژگی‌ها باید ابتدا به وب‌سایت رسمی اندروید مراجعه کرد اما برای اینکه بدانید در کل ویژگی‌ها و امکانات مورد نظر گوگل در این زمینه شامل چه چیزهایی می‌شود، در پایین به‌طور خلاصه به چهار مورد کلی اشاره کرده‌ایم:

قابلیت دریافت به‌روزسانی‌های امنیتی حداقل تا ۳ سال آینده، دارا بودن گواهینامه رضایت مشتری، مجهز بودن به حداقل مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز برای اجرای اندروید ۷ و بالاتر، سیستم‌عامل اندروید پیش‌فرض آن از نسخه ۷ پایین‌تر نباشد.

نکته جالب درباره این طرح این است که گوگل نام گوشی‌ها را ذکر کرده و طبیعتا گوشی خود گوگل در صدر این لیست قرار دارد. در ادامه می‌توانید این لیست را مشاهده کنید: گوگل پیکسل ۲؛ گوگل پیکسل XL ۲؛ گوگل پیکسل؛ گوگل پیکسل XL؛ بلک‌بری KEYone و بلک‌بری Motion؛ هوآوی میت ۱۰؛ هوآوی میت ۱۰ پرو؛ هوآوی پی۱۰؛ هوآوی پی۱۰ پلاس؛ هوآوی پی۱۰ لایت؛ هوآوی پی۱۰ اسمارت؛ ال‌جی جی۶؛ ال‌جی وی۳۰؛ نوکیا ۸؛ موتورولا ایکس۴؛ موتورولا زد۲؛ سونی اکسپریا XZ۱، اکسپریا XZ۱ Compact؛ سونی اکسپریا XZ Premium؛ سونی اکسپریا XA۲، XA۲ Ultra.