افشای طراحی پرچمدار Nokia 9 درون کاورهای جدید

پرچمدار جدید HMD به دوربین دوگانه عمودی مجهز شده است و حسگر اثرانگشت آن به دلیل حاشیه باریک در پایین صفحه‌نمایش، در زیر دوربین اصلی در پنل پشتی قرار دارد. پیش‌تر اعلام شده بود Nokia ۹ به دوربین دوگانه ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد؛ با اینکه نوکیا ۸ در زمینه عکاسی چندان عملکرد مطلوبی در مقایسه با پرچمداران امسال نداشته اما گفته می‌شود که جانشین این مدل به‌عنوان پرچمدار حقیقی HMD، عملکرد مطلوبی در زمینه عکاسی دارد. با وجود گمانه‌زنی‌های قبلی مبنی بر تجهیز این مدل به دوربین سلفی دوگانه ۵ مگاپیکسلی، تصاویر ارائه شده خلاف این ادعا را نشان می‌دهد زیرا تنها یک سنسور در حاشیه بالای نمایشگر جای گرفته است. برخی ادعا می‌کنند که Nokia ۹ فاقد تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام خواهد بود و مانند نسل قبل، به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شده است.

به همین جهت، عملکرد پردازشی پایین‌تر از رقبای خود از جمله Galaxy S۹ و  Xperia XZ۲ ارائه خواهد داد زیرا این دو گوشی در نمایشگاه MWC ۲۰۱۸ با آخرین تراشه رده‌بالای کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ معرفی خواهند شد؛ البته  نسخه اگزینوس ۹۸۱۰ پرچمدار Galaxy S۹ سامسونگ در بیشتر بازارها عرضه می‌شود. جدا از مشخصات سخت‌افزاری، پیرامون نام تجاری Nokia ۹ نیز شایعات مختلفی وجود دارد؛ برخی مدعی هستند که این گوشی با نام تجاری Nokia ۸ Sirocco عرضه خواهد شد و گمانه‌زنی‌های قبلی مبنی بر عرضه گوشی Nokia ۹ صحت ندارد. حتی گفته شده است پرچمدار دیگر HMD Global که در اواخر امسال با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، نمایشگر کشیده ۱۸:۹ و دوربین مجهز به پنج لنز عرضه خواهد شد؛ به عنوان عضوی از سری Nokia ۸ ارائه می‌شود و مقامات شرکت فنلاندی، نام تجاری Nokia ۸ Pro را برای آن درنظر گرفته‌اند.

باید منتظر ماند و دید که شایعات مطرح شده پیرامون پرچمدار جدید HMD Global تا چه اندازه صحت دارد؛ پیش‌تر اعلام شده بود جانشین نوکیا ۸ به همراه مدل ۲۰۱۸ نوکیا ۶ و نوکیا ۷ پلاس رونمایی می‌شود. ضمن اینکه انتظار داریم شرکت فنلاندی، ارزان‌قیمت‌ترین گوشی خود یعنی Nokia ۱ را به صورت رسمی معرفی کند؛ این مدل به نسخه سبک سیستم‌عامل اندروید یعنی Android Go مجهز شده است. اندروید گو برای گوشی‌هایی توسعه یافته  است که سخت‌افزار ضعیف دارند و حافظه رم آنها، کمتر از یک گیگابایت است. ضمن اینکه انتظار می‌رود نسخه ۴G گوشی فیچرفون نوکیا ۳۳۱۰ برای عرضه جهانی معرفی شود؛ پیش‌تر، HMD از این مدل برای عرضه در بازار چین رونمایی کرده بود.