دی‌جی کو، مدیر بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات موبایلی سامسونگ در مراسم رونمایی از محصولات این شرکت بر بهبود دوربین این گوشی‌ها تاکید کرد و گفت: هر دو گوشی مجهز به سنسور Dual Pixel هستند و از دو دیافراگم Dual Aperture بهره می‌گیرند. سیستم فیلمبرداری فوق آهسته یا  Super Slow-mo هم ویژگی دیگر این گوشی است که قابلیت ضبط تصویر با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه را به کاربر می‌دهد. همچنین دوربین دارای این قابلیت است که به‌طور خودکار حرکت را در قاب تصویر تشخیص داده و شروع به ضبط تصویر با این سرعت کند. 

سامسونگ همچنین ایموجی‌های واقعیت افزوده را هم به کمک سیستم اسکن چهره به این گوشی خود اضافه کرده است که با ایجاد مدل سه‌بعدی از تصویر کاربر حرکات او را تقلید کرده یا از چهره او یک شخصیت مجازی می‌سازد. فایل‌های ویدئویی ساخته شده به این شکل قابلیت اشتراک‌گذاری در پیام‌رسان‌های مختلف را دارد.  دستیار هوشمند سامسونگ بیکسبی نیز در این گوشی بهبود پیدا کرده و با استفاده از ترکیب واقعیت افزوده و یادگیری عمیق اطلاعات قابل‌توجهی را به کاربر ارائه می‌کند. وقتی دوربین را روی صحنه‌ای قرار می‌دهید، Bixby از تشخیص و شناسایی آنی اشیا استفاده کرده و اطلاعات مربوط به آنها را مستقیما روی تصویر نشان می‌دهد. پرچمداران جدید همچنین مجهز به دو بلندگوی استریویی AKG هستند که با کمک فناوری Dolby Atmos

افکت صدای ۳۶۰ درجه را تولید می‌کنند. هر دو گوشی مجهز به به استاندارد IP۶۸ در زمینه مقاومت در برابر آب و گردوخاک هستند. ظرفیت داخلی گوشی‌ها ۶۴ گیگابایت است و از کارت حافظه ۴۰۰ گیگابایتی میکرواس دی پشتیبانی می‌کنند. این دو گوشی همچنین مجهز به قابلیت اسکن هوشمند هستند. این قابلیت تایید هویت جدید، به‌صورت هوشمند قدرت فناوری‌های اسکن چشم و تشخیص چهره را در هم جمع کرده و به شکلی راحت و سریع گوشی کاربر را در موقعیت‌های مختلف باز می‌کند. گلکسی S۹ و  S۹+  همچنین قابلیت اثرانگشت انحصاری (Dedicated Fingerprint) را برای اولین‌بار معرفی می‌کنند که به کاربر امکان می‌دهد برای دسترسی به پوشه امن (Secure Folder) خود از اثر انگشتی متفاوت از اثر انگشت باز کردن گوشی استفاده کند.