در بنچ‌مارکی که AnandTech انجام داده گوشی سامسونگ گلکسی اس ۹ با پردازنده Exynos ۹۸۱۰ در کنار گوشی آی‌فون ایکس و آی‌فون ۷ رقابت قابل‌توجهی داشتند  و پردازنده  A۱۱ به کار رفته در آی‌فون ایکس در هر مقایسه‌ای بالاتر از گلکسی اس ۹ ایستاده و حتی پرچمدار جدید سامسونگ در برخی از تست‌ها از پردازنده A۱۰ به کار رفته در آی‌فون ۷ نیز عملکرد ضعیف‌تری داشته است.  همچنان‌که احتمالا می‌دانید گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ در دو مدل جداگانه با دو پردازنده تقریبا شبیه هم عرضه شده، Exynos ۹۸۱۰ که خود سامسونگ آن را توسعه داده و اسنپ‌دراگون ۸۴۵ از شرکت کوالکام. در تست‌های صورت گرفته در این بنچ‌مارک پردازنده Exynos ۹۸۱۰ عملکرد بهتری نسبت به اسنپ‌دراگون ۸۴۵ داشته اما همین پردازنده سامسونگ در رقابت با  A۱۱ Bionic اپل برنده نیست.  در تست تک هسته‌ای گیک‌بنچ ۴ پردازنده Exynos ۹۸۱۰ به امتیاز شناوری بین ۳۴۴۰ تا ۳۷۲۴ رسید که نسبت به امتیاز ۳۹۵۸ تا ۴۶۳۰ پردازنده A۱۱ آی‌فون ۱۰ و حتی امتیاز ۴۰۰۷ پردازنده A۱۰ آی‌فون ۷ امتیاز پایین‌تری است. 

در تست  WebXPRT که مبنای آن HTML۵  و جاوااسکریپت است، پردازنده A۱۱ آی‌فون ۱۰ امتیاز ۳۵۲ را به دست آورد در حالی که پردازنده Exynos ۹۸۱۰ سامسونگ به عدد ۱۷۸ رسید و پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ هم امتیاز ۲۹۱ را کسب کرد.  مشابه همین نتایج در تست  Speedometer ۲.۰ هم دیده می‌شود که در آن پردازنده A۱۱ آی‌فون ۱۰، پردازنده A۱۱ آی‌فون ۸ و پردازنده A۱۰ آی‌فون ۷ بر هر دو پردازنده سامسونگ غلبه کرده‌اند.    AnandTech تاکید کرده که در نسخه دمو گوشی گلکسی اس ۹ با پردازنده Exynos مشکلی وجود داشته که امتیاز آن حتی در مقایسه با نسخه دارای پردازنده اسنپ‌دراگون هم پایین‌تر است اما حتی در صورت عملکرد طبیعی باز هم این پردازنده اپل است که برنده این مقایسه است.  در زمینه عملکرد یا کارآیی گرافیکی هم آی‌فون ۱۰ در این تست بالاتر از بقیه ازجمله هر دو نسخه سامسونگ ایستاده است.

  نتایج این تست‌ها به طور خلاصه نشان می‌دهد ترکیب تسلط اپل به نرم‌افزار و دیزاین پردازنده‌ها به عملکرد بهتری از سوی این شرکت انجامیده است. البته به جز اینها باید به تستی که اخیرا CNET در مورد اسکن چهره دو گوشی پرچمدار اپل و سامسونگ انجام داده هم اشاره کرد. بر این اساس گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس همچنان از سیستم تشخیص چهره دو بعدی بهره می‌گیرند در حالی که اپل از تکنولوژی اسکن سه‌بعدی بهره می‌برد که همین باعث امنیت بالاتر تکنولوژی مورد استفاده در گوشی‌های اپل است.  قفل گلکسی اس ۸ که از اسکن دو بعدی تصویر بهره می‌برد با عکس کاربر هم قابلیت باز شدن داشت اما در گلکسی اس ۹ با استفاده از تکنولوژی iris وضعیت بهبود پیدا کرده؛ هرچند هنوز از همان سیستم در این دستگاه‌ها بهره گرفته می‌شود.