با این سنسورها، اسکی یاد بگیرید

 این تکنولوژی امروزه با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است و در حال ورود به ورزش‌های بیرون از سالن از جمله فوتبال و حتی اسکی است. کمپانی Elan Skis اخیرا طرح مفهومی اسکی هوشمند خود را معرفی کرده که شیوه‌ای نوین برای اندازه‌گیری و ثبت حرکات اسکی بازان و نمایش اطلاعات اسکی باز به صورت لحظه‌ای محسوب می‌شود. شرکت Elan Ski تولیدکننده‌ای مشهور در صنعت اسکی بازی محسوب می‌شود که مقر اصلی این شرکت در کوه‌های آلپ کشور اسلونی واقع شده است. این کمپانی در ۷۰ سال گذشته همواره در تلاش بوده تا از طریق ساخت و توسعه محصولات و نوآوری‌های مختلف ورزش اسکی را به شکل قابل‌توجهی ارتقا و پیشرفت دهد و به‌طور مداوم تجهیزات پیشرفته و در سطح جهانی را به دنیا معرفی و در زمینه طراحی نیز توانسته جوایز مختلفی را کسب کند.

حال طرح مفهومی اسکی هوشمند که این شرکت به‌تازگی معرفی کرده، در حقیقت نوعی سنسور است که درون چوب‌های اسکی به‌کار می‌رود. آمار و اطلاعات لحظه‌ای که از حرکات اسکی‌باز به دست می‌آید با استفاده از این تکنولوژی روی نمایشگر کامپیوتر قابل مشاهده خواهد بود. این سنسور با اندازه‌گیری و ثبت حرکات فرد، قادر است اطلاعات بسیار دقیقی از فشاری که اسکی باز روی چوب وارد می‌کند و همچنین میزان تعادل او را کسب کند و نمایش دهد. زمانی که فرد اسکی‌باز در حال مانور دادن و پیچ خوردن به سمت چپ و راست است، این سنسورها اطلاعات را سریعا ثبت و در سیستم کلود ذخیره می‌کنند. اطلاعات ثبت‌شده در سیستم کلود را بعدا می‌توان برای آنالیز حرکات اسکی باز استفاده کرد.

اطلاعات به دست آمده از این سنسور می‌تواند به عنوان وسیله‌ای مشابه یک مربی عمل کند؛ چراکه این دیتا می‌تواند نقاط ضعف و قوت شما را ارزیابی کند و فرد با استفاده از این اطلاعات دقیق می‌تواند تکنیک‌ها و حرکات خود را بهبود ببخشد. این تکنولوژی را حتی می‌توان مربی مجازی نام‌گذاری کرد. ضمنا بازخورد تمام حرکات اسکی‌باز به‌عنوان یک برنامه تمرینی از طریق یک اپلیکیشن روی اسمارت‌فون قابل مشاهده و استفاده است. البته این محصول فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد؛ اما مطمئنا به‌زودی شاهد عرضه رسمی این محصول برای طرفداران اسکی روی برف در سراسر دنیا خواهیم بود.