بهزاد سلطانی در نشست خبری با اشاره به موج فناوری ایجاد شده در این دوره به‌ویژه در بخش خدمات و آی‌تی خاطرنشان کرد: ۷۴ درصد از شرکت‌های دانش بنیان حداقل طی ۴ سال گذشته از یکی از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کرده‌اند و این نشاندهنده ضریب نفوذ بالای صندوق نوآوری و شکوفایی در میان شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا است. وی با اشاره به اینکه به دنبال افزایش اقتصاد دانش بنیان در استان‌ها هستیم، افزود: ۹۵ درصد از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده استانی در صنایع متوسط و پایین است که برخلاف روند دنیا است که به سمت صنایع‌های تک حرکت کرده و آن را در اولویت قرار داده‌اند. مانیز در تلاش هستیم تا در دور دوم ریاست جمهوری و در سفرهای استانی به دنبال تقویت موج دانش بنیان در استان‌ها باشیم و «هاب» توانمند سازی را در استان‌ها ایجاد کنیم.

سلطانی با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی صندوق‌های خطر پذیر در استان‌ها هستیم، گفت: این صندوق‌ها باید در تمام استان‌ها ایجاد شوند و اکنون در ۱۶ استان در حال فعالیت هستند اما تلاش می‌کنیم تا ۳ سال آینده تعداد این صندوق‌ها را تا ۵۰ صندوق افزایش دهیم. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به یک خدمت جدید اشتغال‌زایی در این صندوق اشاره کرد وگفت: با رایزنی‌های فشرده با بانک قرض الحسنه مهر ایران به ازای استخدام هر نفر لیسانس به بالا، تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد پرداخت می‌شود که برای استخدام ۵ نفر در سال می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. این در حالی است که تا کنون با سرعت بسیار بالا معادل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای این بخش تصویب شده و برای ۱۷۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سرمایه صندوق نو آوری و شکوفایی اظهار کرد: بر اساس اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی، این صندوق یک نهاد سرمایه‌ای است و بنابراین یک سرمایه مشخص دارد که باید از آن برای فعالیت‌های خود به بهترین نحو استفاده کند زیرا هر سال بودجه جدیدی به صندوق تزریق نمی‌شود. از این رو ما وقتی طرحی را تصویب می‌کنیم باقیمانده تسهیلات مصوب طرح را در بانک‌ها بلوکه کرده و از محل سود آن برای هزینه‌های خود صرف می‌کنیم. سلطانی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص آنکه باید از اصل پول صندوق اقدام به سرمایه‌گذاری شود، اضافه کرد: در این صورت اصل اعتبارات این صندوق پایان می‌یابد که در این صورت امکان اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان وجود نخواهد داشت، اعتقاد ما بر این است که این صندوق باید همانند شرکت‌های دانش‌بنیان اقتصادی فکر کند، چرا که اعتبارات هزینه‌ای از سوی دولت به نهادهایی چون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ شرکتی نیست که اعلام کند به‌دلیل آنکه صندوق پول نداشته تسهیلات دریافت نکرده است، یادآور شد: شرکت‌هایی اعلام کرده‌اند که نتوانسته‌اند اعتبارات صندوق را دریافت کنند و موفق نشده‌اند از تسهیلات ما بهره‌مند شوند که دلیل آن هم میزان بالای تسهیلات درخواستی بوده، چرا که بر اساس اساسنامه، صندوق برای اعطای تسهیلات خود باید شرکت‌ها را از نظر مالی، بازار و بدهی بانکی مورد ارزیابی قرار دهد. وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده، بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۹۶ به هزار و ۲۵۰ شرکت از طریق اعتبارات بانکی ارائه شده  این در حالی است که این صندوق در مدت ۴ سال ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا کرده است.