سرمایه‌گذاری اینتل در ساخت محیط‌های بزرگ واقعیت مجازی

این یک معیار ثابت برای نشان دادن کارآمدی ساخت چنین جمعیتی در یک تجربه VR است، اما این همکاری برای عرضه عمومی این نرم‌افزار و پروسه‌های پردازش برای کمک به سازندگان صحنه‌های واقعیت مجازی در مقیاس وسیع است. واقعیت مجازی یا «Virtual Reality» که به اختصار با حروف VR نمایش داده می‌شود، عبارت است از تلاش بشر برای برداشتن مرزها بین فضای واقعی و فضای مجازی. سال‌هاست که محققان به دنبال راهی برای ادغام فضای مجازی و فضای واقعی هستند و همه این تلاش‌ها برای آسان کردن زندگی انسان‌ها و ایجاد جذابیت در میان مشغله‌های فراوان کاری در اجتماع‌های امروزی است که همه درگیر آن هستند. ایجاد چنین فضایی که انسان‌ها را گاهی از خستگی‌ها و مشغله‌های فکری دور می‌کند، به شدت احساس می‌شود. گزینش عبارت «واقعیت مجازی» در برابر

«virtual reality» این تصور نادرست را برای فارسی‌زبانان به وجود آورده است که اصولا کلمه «virtual» به معنی «مجازی» است، درحالی‌که اینطور نیست. واژه «virtual» در زبان‌های اروپایی به معنی «مجازی» نیست؛ در واقع معنی آن واقعی، ذاتی، عملی یا تقریبی است. پس در مقولاتی جز آنچه به دنیای رایانه و اینترنت و برخی دیگر از موضوع‌های تخصصی مربوط است، باید این نکته را به خاطر سپرد. واقعیت مجازی یک تکنولوژی و فناوری نوین است که به کاربر امکان می‌دهد تا با یک محیط شبیه‌سازی رایانه‌ای در تعامل باشد. بیشتر محیط‌های واقعیت مجازی تجهیزاتی برای تعامل تصویری انسان با رایانه هستند، اما گروه محدودی نیز دارای حسگرهای صوتی یا لمسی برای تعامل با کاربر هستند. نوع دیگری از واقعیت مجازی وجود دارد که با تصاویر پانورامای ۳۶۰ درجه ایجاد می‌شود و در واقع واقعیتی از آنچه هستیم را برای دیگران به نمایش می‌گذارد.

با فناوری واقعیت مجازی می‌توان این امکان را فراهم کرد تا افراد بتوانند از امکانات و مکان شما به خوبی دیدن کنند. واقعیت مجازی که از آن به‌عنوان محیط چندرسانه‌ای همه‌جانبه هم یاد می‌شود، یک محیط شبیه‌سازی کامپیوتری است که می‌تواند حضور فیزیکی را در یک محل و در یک دنیای واقعی یا یک دنیای مجازی شبیه‌سازی کند. اغلب محیط‌های واقعیت مجازی در درجه اول، تجربه‌های دیداری هستند که یا از طریق یک صفحه کامپیوتر یا از طریق دستگاه برجسته‌بینی قابل رویت باشند. برخی از شبیه‌سازها دارای اطلاعات حسی دیگری مانند تولید صدا هم هستند. در موارد پیشرفته‌تر، دستگاه‌های فناوری لمسی اطلاعات لمسی‌ای دارند که به عنوان نیروهای بازخورد در صنایع پزشکی و بازی‌سازی و نظامی شناخته می‌شوند.

محیط‌های شبیه‌سازی شده می‌توانند مانند محیط‌های زندگی واقعی یا به صورت کاملا متفاوت باشند، نظیر آنچه در محیط‌های بازی دیده می‌شود. امروزه به وجود آوردن یک تجربه واقعی با واقعیت مجازی به‌دلیل وجود محدودیت‌هایی نظیر پردازش توان، رزولوشن صفحه نمایش و پهنای باند مشکل است. در هر صورت طرفداران تکنولوژی امیدوارند مشکلات مربوط به ارتباطات و پردازش در آینده نزدیک برطرف شود و بتوان راه حل مقرون به صرفه‌ای برای این تکنولوژی ارائه داد. هدست‌های واقعیت مجازی دارای نرم‌افزارهای زیادی برای موبایل هستند که شما می‌توانید آنها را به‌صورت رایگان دریافت و برخی که نسخه غیر رایگان هستند را خریداری کنید.