با گوشی‌های جدید نوکیا در نیمه اول سال 2018 آشنا شوید

 Nokia ۸۱۱۰ ۴G

نوکیا گوشی ۸۱۱۰ اصلی را در سال ۱۹۹۶ رسما روانه بازار کرد. این برند ظاهرا قصد دارد برخی گوشی‌های محبوب و جالب خود را دوباره احیا کند و ۳۳۱۰ سال گذشته هم اولین تلاش نوکیا در همین زمینه به شمار می‌رود. HMD امسال با معرفی ۸۱۱۰ ۴G بار دیگر خاطره یک گوشی قدیمی را زنده کرد و نشان داد که بازطراحی محصولات قدیمی همچنان می‌تواند در سال ۲۰۱۷ موفق شود. گوشی Nokia ۸۱۱۰ ۴G در رنگ‌های مشکی و زرد موزی معرفی شده و بدنه‌اش هم از جنس پلاستیک طراحی شده است. فرم طراحی این گوشی جالب کشویی است؛ به این ترتیب که یک پوشش کشویی روی صفحه کلید آن را در بر می‌گیرد و کاربر برای تعامل با آن باید پوشش را به پایین بکشد. این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۲۹۵ قدرت می‌گیرد و از ۵۱۲ مگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. جالب است بدانید که این گوشی ارزان‌قیمت از دستیار گوگل، Maps و فیس‌بوک هم پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل این گوشی اندروید نیست اما نوکیا با همکاری گوگل تمهیدی اندیشیده است و می‌خواهد بازار اپلیکیشن به‌خصوصی برای ۸۱۱۰ ۴G فراهم آورد. این گوشی از ماه مه روانه بازار خواهد شد.

 Nokia ۱

Nokia ۱ از تازه‌ترین گوشی‌های ارزان‌قیمت اندرویدی HMD است و کمتر از ۱۰۰ دلار قیمت دارد. بدنه این گوشی کوچک از جنس پلی کربنات و فریم فلزی طراحی شده است و از شبکه ارتباطی ۴G هم پشتیبانی می‌کند. جالب است که نوکیا در اقدامی یادآور گذشته امکان تعویض قاب پشتی Nokia ۱ را فراهم آورده است تا کاربران بتوانند رنگ بدنه گوشی را خودشان انتخاب کنند. Nokia ۱ پایین رده از پردازنده ۴ هسته‌ای مدیاتک MT۶۷۳۷M قدرت می‌گیرد و یک گیگابایت رم دارد و یکی از اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید سبک موسوم به Android Go به شمار می‌رود. نوکیا قرار است گوشی مذکور را از ماه آوریل و به قیمت حدودا ۹۰ دلار روانه بازار کند اما هنوز فهرست بازارهای دریافت‌کننده آن اعلام نشده است.

   (۲۰۱۸) Nokia ۶

مدل ۲۰۱۸ گوشی Nokia ۶ درواقع ماه ژانویه و در چین رسما معرفی شد اما HMD در خلال نمایشگاه MWC اعلام کرد که عرضه آن در ماه‌های آینده صورت خواهد گرفت. این نسخه تازه صفحه نمایش ۵/ ۵ اینچی فول اچ دی LCD با بدنه آلومینیومی دارد و در سه رنگ مشکی مسی، سفید فلزی و آبی طلایی معرفی شده است. حاشیه‌های صفحه نمایش در مدل ۲۰۱۸ میان‌رده محبوب Nokia ۶ نسبت به نسخه اصلی کمی باریک‌تر شده‌اند اما نسبت تصویر همچنان ۱۶:۹ است. این مدل از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۶۳۰ قدرت می‌گیرد و در دو نسخه با ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم به بازار راه می‌یابد. حافظه داخلی این نسخه‌ها هم به ترتیب معادل ۳۲ و ۶۴ گیگابایت گزارش شده است. Nokia ۶ حالا به برنامه اندروید وان پیوسته و این به این معناست که از اندروید ناب (اوریو) بهره می‌برد. ظرفیت باتری Nokia ۶ تازه ۳ هزار میلی‌آمپر ساعت است و از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. گوشی مذکور قرار است در آوریل و به قیمت ۲۸۰ یورو روانه بازار شود.

 Nokia ۷ Plus

Nokia ۷ Plus با صفحه نمایش ۶ اینچی فول اچ دی پلاس LCD و نسبت تصویر ۱۸:۹ معرفی شد و حاشیه‌های صفحه‌اش هم بسیار باریک هستند. بدنه اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده اما جالب است که بخش عمده پنل پشتی آن از سرامیک طراحی شده است تا توانایی آنتن را افزایش دهد. Nokia ۷ Plus از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۶۶۰ قدرت می‌گیرد و به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. این گوشی هم مانند Nokia ۶ قرار است به برنامه اندروید وان بپیوندد و به‌صورت پیش‌فرض به اوریو ناب مجهز شود. ظرفیت باتری میان‌رده مذکور ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعت گزارش شده و به دوربین اصلی دوگانه با لنزهای ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی زایس هم مجهز شده است. دوربین سلفی آن یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی دارد که برای ویژگی تشخیص چهره هم به‌کار می‌رود و جالب است بدانید که نوکیا ادعا کرده است Nokia ۷ Plus از قابلیت‌های واقعیت افزوده هم بهره می‌برد. این گوشی قرار است از ماه آوریل به قیمت ۴۰۰یورو به بازار راه یابد.

 Nokia ۸ Sirocco

گوشی Nokia ۷ Plus یک گوشی میان‌رده بسیار سطح بالا به شمار می‌رود اما Nokia ۸ Sirocco تازه‌ترین پرچمدار نوکیا است. این گوشی مانند اغلب پرچمداران سطح بالا از محافظ شیشه‌ای Corning Gorilla Glass ۵ بهره می‌برد که روی فریم استیل ضدزنگش را پوشانده است. پرچمدار تازه نوکیا صفحه نمایش ۵/ ۵ اینچی کواد اچ دی p-OLED دارد و حسگر اثرانگشت به همراه دوربین اصلی دوگانه در پنل پشتی آن تعبیه شده است. جالب است که Nokia ۸ Sirocco از پردازنده سطح بالای سال گذشته یعنی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ قدرت می‌گیرد درحالی‌که تازه‌ترین پرچمداران امسال به اسنپ‌دراگون ۸۴۵ مجهز شده‌اند. این گوشی همچنین ۶گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد و ظرفیت باتری‌اش هم ۳۲۶۰ میلی‌آمپر ساعت گزارش شده است. باتری آن از تکنولوژی شارژ سریع نسخه ۴/ ۰ پشتیبانی می‌کند و امکان شارژ بی‌سیم هم برای آن فراهم شده است. Nokia ۸ Sirocco مجوز IP۶۷ دریافت کرده است و اندروید ناب اوریو هم به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب می‌شود.این گوشی قرار است از آوریل امسال به قیمت ۷۵۰ یورو به فروش برسد.