وی گفت:‌ در شاخص‌های بین‌المللی IDI ایران چهار رتبه رشد داشته که یکی از مولفه‌های آن پوشش نسل ۳ و ۴ موبایل است که سال گذشته ۶۲ درصد پوشش در کشور وجود داشته است و امسال به لطف زحمات اپراتورها به ویژه همراه اول و سپس ایرانسل که قرار است به سرعت پوشش را تکمیل کند و برقراری ارتباط رومینگ ملی بین اپراتورهای خدمات اجباری (USO) و اپراتورهای موبایل پوشش پهنای باند موبایل در کشور گسترده‌‌تر شده و انتظار می‌رود در آخرین رتبه‌بندی شاخص‌های IDI رشد ایران قابل‌ قبول‌تر باشد.

وی ادامه داد: در برنامه پنج‌ساله توسعه رشد ۱۳ رتبه‌ای کشور در شاخص‌های IDI تکمیل شده که امیدواریم این هدف را زودتر و حتی بیشتر محقق کنیم. جهرمی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری دستور داده‌اند که باید وزارتخانه‌ها سند تحول دیجیتال را تدوین و شاخص‌های آن را احصا کنند، گفت:‌ برای تحول دیجیتال در حوزه‌های بهداشت، سلامت، شهر هوشمند، کشاورزی و بسیاری از موضوعات دیگر برنامه‌های جامع داریم. تحول دیجیتال موضوعاتی از جمله مصرف منابع آب، بهره‌وری، کنترل‌های هوشمند و موضوعات این‌چنینی در تمام حوزه‌ها را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه بهره‌وری به‌عنوان یک تکلیف در سند برنامه ششم ابلاغ شده است، گفت:‌ اما برخی دستگاه‌ها مقابل بهره‌وری می‌ایستند. در موضوعات مختلف، وزارت ارتباطات تنها وظیفه ندارد و برای بسیاری از سازمان‌ها مسوولیت تعریف شده است که باید مطالبه برای انجام وظایف و هم‌افزایی از سازمان‌ها شکل بگیرد. وی گفت: تحول دیجیتال را پیش از آنکه برایمان رقم بزنند خودمان رقم بزنیم تا در بازارهای عمومی سهم بگیریم که البته توان این کار را داریم و در غیر این صورت، مستعمره دیگران می‌شویم.

جهرمی گفت:‌ در سال ۹۷ باید با همفکری بتوانیم اختلافات را کنار بگذاریم. امروز هر قوه می‌گوید مستقل هستم و هرکدام سرویس‌های متعدد را جداگانه ارائه می‌کنند، اما اگر می‌خواهیم با فساد مقابله کنیم همه را باید با هم پیوند بزنیم. موضوع کاهش ۵/ ۱۲ درصدی سالانه مراجعات مردم به دستگاه‌ها برای دریافت خدمت یک تکلیف است که تنها با دولت الکترونیک محقق می‌شود. به‌عنوان یک وزیر می‌خواهم دو دستگاه را بیاورم که با هم تبادل اطلاعات کنند، اما درنهایت موفق نمی‌شوم. امروز بزرگ‌ترین اقدام ضدامنیتی به اشتراک نگذاشتن اطلاعات است.