عرضه OnePlus 6 با طراحی مشابه آی‌فون 10

سازندگان اندرویدی زیادی در نمایشگاه MWC از گوشی‌هوشمند جدید خود با بریدگی در بالای نمایشگر رونمایی کرده‌اند؛ طراحی که گمان می‌رود مانند iPhone X اپل باشد و همین موضوع باعث شده است تا انتقادهای زیادی به سوی سازندگان چینی روانه شود! البته هوآوی نیز اخیرا از گوشی P۲۰ و P۲۰ Pro رونمایی کرده است که هر دو مدل در بالای صفحه‌نمایش خود، بریدگی دارند. با این‌حال، رئیس OnePlus مدعی است که Notch موجود در گوشی OnePlus ۶ کاملا تفاوت دارد! Carl Pei، بزرگی بریدگی بالای صفحه‌نمایش را در گوشی‌های هوشمند وابسته به انتخاب سازندگان می‌داند؛ به عبارت بهتر، قابلیت‌های یک گوشی در بزرگی Notch تاثیرگذار  خواهد بود! البته با حذف حاشیه بالای نمایشگر و استفاده از یک بریدگی، کاربران فضای بیشتری در اختیار خواهند داشت زیرا آیکون‌های Status Bar به بالای نمایشگر منتقل می‌شوند و فضای خالی زیر Notch را اشغال نمی‌کنند.

رئیس OnePlus همچنین تایید کرده است که پرچمدار آینده این شرکت، بریدگی بزرگ‌تری در مقایسه با Essential Phone خواهد داشت؛ این در حالی است که ضخامت بریدگی نسبت به Notch آی‌فون ۱۰ کمتر خواهد بود. ابعاد دقیق Notch گوشی  OnePlus ۶ که تا چند هفته آینده معرفی خواهد شد، ۶۱۶/ ۱۹ میلی‌متر در ۶۸۷/ ۷ میلی‌متر اعلام شده است. Carl Pei به این موضوع اشاره دارد که پرچمدار آینده شرکت متبوعش بالاترین نسبت صفحه‌نمایش به بدنه را در میان گوشی‌های OnePlus دارد؛ به طوری‌که می‌توان گفت بیشتر از ۹۰ درصد از پنل جلوی گوشی به صفحه‌نمایش اختصاص یافته است. در مقایسه با دیگر گوشی‌های اندرویدی که وارد بازار شده‌اند، این رقم خارق‌العاده محسوب می‌شود؛ حتی این رقم در مقایسه با نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آی‌فون ۱۰ اپل بالاتر است.

در طی مصاحبه، رئیس OnePlus خاطرنشان کرده است که پرچمدار جدید این شرکت از جک هدفون ۵/ ۳ میلی‌متری استفاده خواهد کرد؛ به همین جهت، گوشی OnePlus ۶ از تمامی معایب iPhone X الگوبرداری نکرده است! حذف جک هدفون از گوشی‌های هوشمند به بهانه پایین آوردن ضخامت دستگاه یا عدم فضای کافی درون گوشی، تِرند شده است اما ظاهرا OnePlus ۶ از این موضوع پیروی نمی‌کند. از آنجا ‌که OnePlus ۶ در بالای صفحه‌نمایش خود زائده دارد، تیم سازنده ناچار شده است هزار برنامه را در فروشگاه پلی استور تست کند تا سازگاری آنها با این طراحی بررسی شود؛ برنامه‌هایی که در اجرا با مشکل مواجه شده‌اند، در یک حالت خاص اجرا خواهند شد تا مشکلی برای اجرای آنها در پرچمدار جدید OnePlus وجود نداشته باشد. ضمن اینکه هنگام پخش فیلم، متوجه بریدگی نخواهید شد. در حال‌حاضر، مشخص نیست گوشی  OnePlus ۶ چه زمانی وارد بازار خواهد شد؛ هرچند، احتمالا تنها چند هفته تا عرضه رسمی این گوشی فاصله داریم.