اطلاعات جدید از مشخصات گوشی گیمینگ BlackShark شیائومی

براساس اطلاعات به‌دست آمده، گوشی گیمینگ BlackShark شیائومی در دو نسخه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد؛ همچنین ممکن است مدل دیگری از آن با هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی معرفی شود. شرکت BlackShark با انتشار یک تیزر رسمی، تایید کرده است که گوشی گیمینگ جدیدش با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام عرضه خواهد شد؛ این پردازنده، قدرتمندترین تراشه‌ای است که کوالکام تاکنون ارائه داده و پرچم‌دار Mi Mix ۲S شیائومی نیز از آن استفاده می‌کند. ضمن اینکه سونی، گوشی Xperia XZ۲ و Xperia XZ۲ Compact خود را با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام معرفی کرده است و Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus با این پردازنده در ایالات متحده و چین به فروش می‌رسد.

در گزارشی که اخیرا منتشر شده است، همچنین اشاره می‌شود گوشی گیمینگ BlackShark از قابلیت شارژ سریع ۰/ ۳ کوالکام پشتیبانی خواهد کرد؛ البته کوالکام، نسخه جدیدتر فناوری Quick Charge خود را مدتی پیش معرفی کرده بود. از نظر سخت‌افزاری، گوشی جدید BlackShark شباهت زیادی به گوشی Mi Mix ۲S شیائومی خواهد داشت؛ هرچند، لوگوی BlackShark در قاب پشتی جای گرفته است. جدیدترین گوشی گیمینگ اندرویدی بازار، سیستم‌عامل اندروید اوریو ۰/ ۸ را اجرا خواهد کرد؛ هرچند، نمی‌دانیم رابط‌کاربری با MIUI شخصی‌سازی خواهد شد یا نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید روی آن اجرا می‌شود.

در حال‌حاضر، اطلاعاتی پیرامون صفحه‌نمایش گیمینگ Xiaomi ارائه نشده است؛ به همین جهت، مشخص نیست آیا این مدل از صفحه‌نمایش با نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد یا خیر. در شایعات گذشته به عرضه گوشی گیمینگ BlackShark با صفحه‌نمایش کشیده ۱۸:۹ با رزولوشن FHD+ اشاره شده است؛ به همین جهت، انتظار داریم در بالا و پایین صفحه‌نمایش حاشیه‌های باریکی وجود داشته باشد. در رابطه با زمان عرضه گوشی گیمینگ شیائومی، بعید نیست این مدل پیش از معرفی رسمی Mi ۷ وارد بازار شود؛ به همین جهت، انتظار داریم گوشی گیمینگ BlackShark در ماه آوریل معرفی و عرضه شود.