Duncan Sinfield یک هدایتگر پهپاد است که تقریبا ماهی دوبار ویدئوهای متعددی با پهپاد از مراحل ساخت مجموعه اپل پارک تهیه می‌کرد و حالا تایید کرده که احتمالا در آینده خبری از این ویدئوها نخواهد بود. ظاهرا تیم امنیتی اپل چندباری مچ Sinfield را حین هدایت پهپادهایش بر فراز این مرکز گرفتند و از وی درخواست کردند که آنجا را ترک کند. Sinfield در یکی از فیلم‌های یوتیوبش توضیح می‌دهد: «تیم امنیتی اپل پارک چندبار پهپادهای مرا دید و به من کمتر از ۱۰ دقیقه فرصت دادند که آنجا را ترک کنم. من به درخواست تیم امنیتی اپل احترام می‌گذارم و بلا فاصله پهپادهایم را به زمین برگردانده و رفتم.» وی در ادامه اعلام کرد: «فکر می‌کنم که اپل فعالیت تمام پهپادها حول و حوش اپل پارک را با تکنولوژی پیشرفته امواج رادیویی (که از شرکت‌هایی مانند Dedrone دریافت کرده) تحت نظر دارد.»

Dedrone از سنسورها، اسکنرهای RF/ WiFi، میکروفون و دوربین استفاده می‌کند و با تحلیل مسیر پرواز و نوع پهپاد می‌تواند مکان دقیق پهپاد را مشخص کند و با استفاده از همین اطلاعات مکان هدایتگر پهپاد نیز مشخص می‌شود. یک سخنگوی Dedrone در گزارشی عنوان کرد که نمی‌تواند اعلام کند که اپل یکی از مشتریانش هست یا نه؛ زیرا جزو اطلاعات محرمانه محسوب می‌شود. شرکت‌هایی مانند PGA Tour و Golden State Warriors از مشتریان قبلی Dedrone بوده‌اند. شرکت‌های دیگری نیز هستند که در زمینه کنترل و شناسایی پهپادها فعالیت می‌کنند مانند SkySafe. این شرکت‌ها تکنولوژی‌هایی دارند که که می‌توانند پهپادهای در حال پرواز را از کار بیندازند. SkySafe تنها در سال گذشته معاملاتی به ارزش ۵/ ۱ میلیون دلار با وزارت دفاع آمریکا داشته است.

شلیک به پهپادها از لحاظ قضایی جرم محسوب می‌شود و حتی پرواز پهپاد بر فراز ملک شخصی نیز بهانه‌ای بر انجام این‌کار نیست. با وجود اینکه بسیاری از شرکت‌ها، به پهپادهای متفرقه به چشم نوعی مشکل می‌نگرند، بسیاری از کاربران اینترنت اما به هواخواهی افرادی مانند Sinfield برآمده‌اند. بیشتر ویدئوهای Sinfield با محصولات DJI تصویربرداری شده‌اند؛ مانند پهپاد DJI Inspire ۱ drone که قیمتی معادل ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار دارد. DJI یک شرکت سازنده پهپاد چینی است که محصولات محبوبی مانند  Mavic Pro و Phantom را تولید کرده است که هر دو مدل قیمتی کمتر از هزار دلار دارند.