ماهواره‌های استارلینک

یکی از این پروژه‌ها استارلینک است. پروژه ۱۰ میلیارد دلاری «استارلینک» (Starlink) برای ارسال ماهواره‌ها، در دو مرحله بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ انجام می‌شود و سپس در ارتفاع بین ۱۱۵۰ تا ۱۳۲۴ کیلومتری زمین پرواز می‌کنند و یک اتصال یک گیگابیت بر ثانیه‌ای را فراهم می‌کنند. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC)، برنامه شرکت فضایی اسپیس‌ایکس مبنی بر ارسال بیش از چهار هزار ماهواره برای ایجاد شبکه اینترنت ماهواره‌ای جهانی، موسوم به استارلینک را تایید کرده است. هدف از این پروژه دستیابی به پوشش پهنای باند جهانی با سرعت بیش از ۱۷۸ برابر سریع‌تر از میانگین فعلی در سطح جهانی است.

موشک «BFR»

در روز ۶ فوریه، درست بعد از اینکه شرکت اسپیس ایکس قدرتمندترین موشک جهان یعنی فالکون هوی را پرتاب کرد ایلان ماسک اعلام کرد مهندسان این شرکت در حال توسعه موشک BFR برای کاوش در مریخ هستند و در نیمه اول ۲۰۱۹ میلادی پروازهایی کوتاه‌مدت با آن انجام می‌دهد.  فضاپیمای بی.اف.آر نزدیک به ۳۴۸ فوت(۱۰۶متر) ارتفاع دارد و جانشین موشک «فالکون هوی» محسوب می‌شود. آزمایش‌های مداری این فضاپیما در سال ۲۰۲۰ انجام می‌شود. شرکت اسپیس ایکس اخیرا مکانی در بندر لس‌آنجلس، به مساحت ۱۸ هزار و ۵۸۰متر مربع برای ساختن کارخانه‌ای برای توسعه سفینه‌ها و موشک‌های تقویت‌کننده BFR خریداری کرده است.

سریع‌ترین سیستم حمل ونقل

سیستم موشک بزرگ BFR تنها برای رسیدن به مقصد فراتر از زمین مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. هایپرلوپ نوع جدیدی از حمل‌ونقل سریع است که از سوی ایلان ماسک مطرح شده است. به گفته‌ شرکت اسپیس ایکس فضاپیمای BFR می‌تواند بیش از ۴/ ۷کیلومتر در ثانیه یعنی ۱۲ برابر سریع‌تر از هواپیمای مافوق صوت «کنکورد» پرواز کند. اگر رویای ساخت این وسیله تحقق یابد مسافران قادر خواهند بود فاصله میان لس‌آنجلس تا نیویورک را در ۲۵ دقیقه و بانکوک تا دبی را در ۲۷ دقیقه، لندن به نیویورک را در ۲۹ دقیقه و دهلی به سانفرانسیسکو را در ۴۰ دقیقه طی کنند.