گمان می‌رود جانشین Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus به ترتیب صفحه‌نمایش ۸/ ۵ اینچی و ۳/ ۶ اینچی داشته باشند؛ نمایشگر آنها در مقایسه با پنل صفحه‌نمایش ۷۷/ ۵ اینچی و ۲۲/ ۶ اینچی درنظر گرفته شده برای پرچمداران ۲۰۱۸ سامسونگ، بزرگ‌تر است. آن‌طور که پیداست، سامسونگ در نهایت تصمیم گرفته پرچمداران ۲۰۱۹ خود را به حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر مجهز کند؛ از زمان توسعه Galaxy S۸ و Galaxy S۸ Plus، شایعاتی مبنی بر ارائه پرچمداران شرکت سامسونگ با حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر وجود داشت. با این‌حال تا به امروز، این شرکت محصولی را با حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر ارائه نداده است؛ حتی گفته می‌شود فبلت پرچمدار Galaxy Note ۹ فاقد حسگر اثرانگشت درون نمایشگر خواهد بود و از سنسور اثرانگشت در قاب پشتی بهره می‌گیرد.

به منظور ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش پرچمداران آینده سامسونگ، این شرکت با سه شرکت کوالکام و سیناپتیکس (در آمریکا) و Aegis Tech (در تایوان) وارد همکاری شده است. عرضه گوشی‌های هوشمند با حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر، به‌زودی به یک استاندارد تبدیل خواهد شد؛ هوآوی نیز برای تجهیز پرچمداران سری Mate ۲۰ به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر آماده می‌شود و همچنین شایعاتی مبنی بر عرضه Xiaomi Mi ۷ با چنین فناوری وجود دارد. با این‌حال، فعلا تعداد گوشی‌های هوشمندی که از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر بهره می‌گیرند؛ بسیار محدود است و تنها چند سازنده از جمله Vivo و Huawei موفق به عرضه چنین محصولاتی شده‌اند.

جانشین Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus به دوربین سه‌بعدی مجهز خواهند شد؛ از مزیت‌های استفاده از دوربین سه‌بعدی، می‌توان به تشخیص چهره پیشرفته اشاره کرد. در Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus امکان احراز هویت کاربران با استفاده از دوربین سلفی وجود دارد اما این روش مبتنی بر نرم‌افزار بوده و مانند فناوری تشخیص چهره آی‌فون ۱۰ اپل پیشرفته نیست. در حال‌حاضر، مشخص نیست شایعات منتشر شده پیرامون Galaxy S۱۰ و Galaxy S۱۰ Plus تا چه اندازه صحت دارد. مدتی پیش مشخص شد که سامسونگ برای پرچمداران ۲۰۱۹ خود، تراشه اگزینوس ۹۸۲۰ را توسعه می‌دهد؛ این چیپست و مودم درنظر گرفته شده برای آن، بهره‌گیری از فناوری ارتباطی نسل پنجم (۵G) را ممکن خواهد کرد.