گرافیک بازی‌های این پلتفرم قالب‌های مشخصی داشتند و البته این بازی‌ها ساده‌تر از بازی‌های کنسول‌های ایکس‌باکس مایکروسافت و پلی‌استیشن سونی که اغلب گیمرهای حرفه‌ای آنها را بازی می‌کردند، بودند. با این حال اما تکنولوژی تشخیص حرکت آن انقلابی و متفاوت بود و به راحتی می‌توانست اتاق نشیمن را به زمین بازی تنیس تبدیل کرده و حرکات بازیکنان را به دقت دنبال کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که ملکه الیزابت به همراه نوه‌هایش، یکی از ۱۰۰ میلیون نفر کاربر این کنسول بازی محبوب و پرطرفدار بودند. با این همه طول زمان نشان داد که این تکنولوژی بنیادی گاهی موفق و گاهی مغلوب بوده است. کنسول بازی GameCube که نینتندو آن را پیش از Wii به بازار عرضه کرده بود، به کاربران اجازه می‌داد تا بتوانند کنسول‌های دستی Game Boys خودشان را به یکدیگر مرتبط کرده و به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت بپردازند. اما این کنسول به خاطر طیف محدود بازی‌هایش توانست به سختی ۲۰ میلیون دستگاه بفروشد.

کنسول Wii U هم که دارای صفحه نمایش لمسی بود و در سال ۲۰۱۲ روانه بازار شد، دچار همین سرنوشت شد. بعد از سال‌ها کاهش درآمد، طرفداران کنسول‌های نینتندو با خودشان فکر کردند که آیا کنسول Switch این شرکت که در سال ۲۰۱۷ به بازار معرفی شد، می‌تواند تغییر مثبتی در ساختار درآمدی این شرکت ایجاد کند یا خیر. نتایج اولیه نشان می‌دهد که این کنسول جدید شایسته دریافت ستاره طلایی است. کنسول Switch که می‌تواند به‌عنوان یک کنسول بازی استاندارد، یک تبلت یا یک دستگاه کنترل از راه دور مورد استفاده قرار بگیرد، در اولین سال ورودش به بازار توانست ۱۶ میلیون دستگاه بفروشد که این میزان بسیار بیشتر از فروش سال اول کنسول Wii U بوده است. با این وجود  این گجت دیجیتالی همه‌کاره برای کاربرانش چیزی بیش از جذابیت دارد.

شرکت نینتندو هفته گذشته قالب‌های مقوایی با نام Labo را عرضه کرده است که به گیمرها این امکان را می‌دهد تا به کمک کنسول Switch مهارت‌هایشان را در ساختن انواع اریگامی هم تقویت کنند.  علاوه بر این، اسباب‌بازی‌های جالب دیگری برای همراهی با کنسول Switch ارائه شده‌اند؛ از قلاب ماهیگیری گرفته تا کیت روبات تناسب اندام و یک پیانوی دیجیتالی. در حالی که شرکت‌های نرم‌افزاری این روزها به دنبال بررسی و توسعه واقعیت مجازی هستند، شرکت نینتندو به جوان‌ترها یادآوری می‌کند که چطور در دنیای واقعی بازی کنند. بعد از بررسی‌های مثبت و فروش خوب کنسول بازی Switch، موسسه تحقیقاتی و تحلیلی IHS Markit پیش‌بینی کرده است که این کنسول بازی می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی فروش بیش از کنسول ایکس‌باکس مایکروسافت داشته باشد و فروش آن در سال آینده میلادی از پلی‌استیشن سونی پیشی بگیرد. اگر این پیش‌بینی‌ها درست باشد، آن وقت می‌توان گفت که شرکت نینتندو دست‌کم یک قدم خودش را از رقبای اصلی و مهم این بازار بالاتر کشیده است.

منبع: اکونومیست

26 (1)