تصاویر می‌7 شیائومی با بریدگی صفحه‌نمایش درز کرد

شرکت شیائومی را می‌توان جزو اولین کمپانی‌های تولیدکننده گوشی همراه دانست که به استفاده از نمایشگر‌های بدون حاشیه روی آورد. دو نسل از سری می‌میکس دارای نمایشگر تقریبا بدون حاشیه هستند، با این جایگاه دوربین سلفی همیشه مشکل ساز بوده است. به نظر می‌رسد شرکت چینی تا دستیابی به سبک طراحی ایده‌آل‌تری قصد دارد از نمایشگرهای بدون حاشیه و البته دارای بریدگی در محصولاتش استفاده کند. در همین راستا به تازگی تصاویری از گوشی می‌۷ شیائومی به بیرون درز کرده که به نظر می‌رسد اولین محصول شرکت چینی با این ویژگی است.

بر این اساس به وضوح مشاهده می‌شود در طراحی گوشی می‌۷ شیائومی که انتظار داریم اواخر ماه جاری معرفی شود، از آی‌فون X الگوبرداری شده است. نه تنها پنل جلویی دستگاه، بلکه قاب پشتی و حتی نوع چینش و فریم دوربین دوگانه هم همانند چیزی است که پیش‌تر در آی‌فون ۱۰ مشاهده کرده‌ایم. هرچند به نظر می‌رسد که در قاب پشتی این محصول از سنسور اثر انگشت دایره‌ای شکل استفاده شده، با این حال به‌دلیل عریض بودن بریدگی نمایشگر، می‌توان حدس زد که در این محفظه علاوه‌بر دوربین سلفی، سنسور تشخیص چهره هم جای گرفته باشد.

البته برخی منابع نزدیک به شیائومی فاش کرده‌اند که مدل پلاس این محصول دارای سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر است. این دستگاه در پنل جلویی فاقد دکمه هوم است بنابراین دارای کلید‌های ناوبری نرم‌افزاری است. اسنپ‌دراگون ۸۴۵ قلب تپنده شیائومی می‌۷ خواهد بود؛ این تراشه به نظر می‌رسد با یک رم ۸ گیگابایتی همراه باشد و دو مدل با حافظه‌های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی از آن عرضه شود. در نهایت می‌دانیم گوشی هوشمند می‌۷ شیائومی، از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند و سیستم عامل اندروید اوریو به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده و احتمالا با رابط کاربری MIUI ۹.۵ رونمایی خواهد شد.