شراکت با گلدمن ساکس همچنین باعث خواهد شد اپل شراکتش با بارکلیز را هم قطع کند. اپل کارت‌های جایزه خود را با همکاری Barclays منتشر می‌کرد. عرضه کارت اعتباری باعث می‌شود اپل ضعف هسته اصلی کسب و کارش را جبران کند. گزارش‌ها حاکی از رشد کند فروش گوشی آی‌فون جدید اپل است. اپل در عین حال در زمینه ارائه سرویس‌های پرداخت از طریق موبایل، ‌سرویس‌های استریم موسیقی (و احتمالا در آینده نزدیک ویدئو)‌ و فروش اپلیکیشن نیز گردش مالی گسترده‌ای دارد. سرویس Apple Pay این شرکت طی یکی، دوسال اخیر رشد قابل‌توجهی یافته و حالا حتی از طریق پیامک می‌توان برای کسی پول فرستاد. با این حال همه این سرویس‌ها درآمدی به اندازه‌ای که مدیران و سرمایه‌گذاران این شرکت پیش‌بینی می‌کردند ندارد و همین حالا مدیران این شرکت را به حضور در عرصه سرویس‌های بانکی ترغیب کرده است.

گلدمن ساکس هم اوضاع چندان مساعدی ندارد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ سرویس‌های خرده‌فروشی بانکی خود را تحت‌عنوان Marcus به راه انداخت که حساب‌های بانکی آنلاین و سرویس‌های پرداخت وام ارائه می‌داد. مدیران گلدمن ساکس هم به دنبال عرضه کارت اعتباری بوده‌اند. با این شراکت سرویس‌های دیگری نیز ایجاد و عرضه خواهد شد مثلا گلدمن ساکس به خریداران محصولات اپل می‌تواند وام خرید (هنگام خرید از فروشگاه) بدهد. از سوی دیگر با حضور اپل در این عرصه هنگام خریده شدن یک کالا از اپل سهم اپل از مبلغ پرداخت شده بیشتر می‌شود. به جز اپل شرکت‌هایی چون آمازون، آلفابت و سامسونگ هم از سرویس‌های پرداخت موبایلی برای مشتریانشان بهره گرفته‌اند. سرویس‌هایی که جریان درآمدی آنها را دگرگون کرده است.

اپل تلاش دارد درآمد سالانه خود را از سرویس‌هایش دو برابر کند و تا سال ۲۰۲۰ آن را به سالانه حدود ۵۰میلیارد دلار برساند. در سال ۲۰۱۶ درآمد سالانه اپل ۳۵/ ۲۴ میلیارد دلار بود. گلدمن ساکس نیز از این شراکت نفع خوبی می‌برد. این شرکت مالی می‌تواند محصولات بانکی دیگری را به مشتریان اپل و دارندگان کارت اعتباری اپل بفروشد. از سوی دیگر قرار گرفتن در کنار قدرتمندترین شرکت جهان از نظر ارزش مالی برای گلدمن ساکس یک موفقیت بزرگ است. فعلا مشخص نیست کارت اعتباری اپل مبتنی بر کدام شبکه کارتی (ویزا، مسترکارت و …) فعال خواهد بود، اما اپل برای سال‌ها رابطه بسیار خوبی با شرکت ویزا داشته که اتفاقا دفتر آن هم در سانفرانسیسکو قرار دارد.