اعطای تسهیلات لیزینگ برای فروش فناوری بومی به مشتریان خارجی

اکبر قنبرپور در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس ۲۰۱۸» با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در تیر ماه سال جاری اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه، هیات‌های تجاری خارجی از کشورهایی که سطح فناوری آنها از ایران پایین‌تر است، حضور دارند. این هیات‌ها از کشورهای گرجستان، قزاقستان، عراق،‌ عمان،‌ لهستان،‌ ترکیه، اندونزی و پاکستان هستند. به گفته وی، رویکرد این نمایشگاه،‌ انتقال فناوری از خارج به داخل کشور و مواجهه شرکت‌های داخلی با شریک‌های خارجی است. دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس ۲۰۱۸» گفت: در این نمایشگاه میزبان ۱۵۰ استارت‌آپ، ۵۰ مخترع، ۲۰‌صندوق خطرپذیر،‌ ۲۰ شتابنده و ۴۰ نفر از فرشتگان سرمایه‌گذار است. همچنین ۱۲۰ شرکت فناور حضور دارند، ضمن آنکه ۲۰ فناوری در بخش «تجربه فناوری» عرضه می‌شود تا مردم به‌طور مستقیم با فناوری‌های قابل استفاده در زندگی آشنا شوند.

در ادامه این نشست، علی هزاوه، مدیر مرکز رشد و نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به حضور تمام نقش‌آفرینان اکوسیستم فناوری در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با حضور مخترعان و نوآوران، شرکت‌های نوآور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر و فرشتگان کسب و کار برگزار خواهد شد. وی رویدادهای کارآفرینی را از جمله بخش‌های این نمایشگاه عنوان کرد و توضیح داد: در طول سال رویدادهای علم و فناوری مختلفی برگزار می‌شود و این نمایشگاه فرصتی مناسب است تا این رویدادهای مختلف فناوری خود را عرضه کنند. وی افزود: از این رو رویداد « فکری نو» با حضور ۸۵ نفر از دانشجویان برگزار شد که طی آن علاوه بر برگزاری پنج کارگاه، دانشجویان ایده‌های خود را ارائه دادند. وی یادآور شد: بر این اساس ۱۲ ایده برتر در این رویداد انتخاب و در مرحله نهایی آن سه ایده برتر انتخاب شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند که این بخش در اینوتکس ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX ۲۰۱۸)، بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی در حوزه تکنولوژی و نوآوری در ایران، به همت پارک فناوری پردیس معاونت علمی از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه ۱۳۹۷ در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفت‌وگو) برگزار می‌شود. مدیریت هوشمند انرژی، حمل‌ونقل هوشمند، دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا، مدیریت و تبادل هوشمند داده، زیرساخت‌های هوشمند، بهداشت و سلامت هوشمند و محیط زندگی هوشمند از جمله محورهای اصلی این دوره از نمایشگاه است.