گلایه جهرمی از بلاتکلیفی سیاست‌های حوزه رسانه

وی افزود: این در حالی بوده که مجلس و قوه قضائیه نیز ناراضی است، در این میان، پلیس گرفتار می‌شود. اگر خلاف مقررات عمل کند، قهرمان است و در صورت اجرای قانون، خائن به حساب می‌آید و مورد شماتت قرار می‌گیرد. اشکال کار از کجاست. در زمینه فیلترینگ نیز موضوع همین است. فیلتر و فیلترشکن معلول علتی بالاتر هستند. وی در ادامه با بیان اینکه این چالش فیلترینگ از قبل بوده، بیان کرد: زمانی که شبکه‌های اجتماعی مانند اورکات، فیس بوک، وی چت و وایبر فراگیر شد، فیلترینگ نیز وجود داشت. هم اکنون مساله تلگرام است و باید دید بعد از تلگرام موضوع به کجا ختم می‌شود. باید یک سیاست و تکلیف را مشخص کنیم و نباید با سیاست‌های مختلف، نیروها و منابع انسانی را تغییر داده و نابود کنیم.

جهرمی گفت: الان چالشی پیش آمده است. عده‌ای وظیفه ذاتی و مقرراتی وزارت ارتباطات را توسعه می‌دانند و عده‌ای می‌گویند آن را متوقف کنیم. این موضوع باید تعیین تکلیف شود. از مسوولان خواهش دارم دور هم بنشینند و این چالش را حل کنند. وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌هایی مانند شورای عالی فضای مجازی، مجلس به لحاظ قانون‌گذاری و مجمع تشخیص مصلحت نظام به لحاظ سیاست‌گذاری وجود دارد، اضافه کرد: بار عدم تکلیف رسانه‌ای یک روز روی دوش پلیس است و امروز این مشکل روی دوش وزارت ارتباطات قرار گرفته است و فردا معلوم نیست چه می‌شود.

جهرمی با اشاره به اینکه دیدگاه‌ها را شفاف بیان کرده تا حقایق برای جامعه روشن شود، اضافه کرد: نباید فضا طوری باشد که از گفتن حقایق منع شویم و نتوانیم واقعیت‌ها را بگوییم. نباید افکار عمومی را به سمت خودفیلتری سوق دهیم تا از خودمان انتقاد نکنیم. اگر دیگران ما را نقد کنند، جای خیلی از موضوعات عوض خواهد شد. وی ادامه داد: نقاط وحدت آفرین بسیاری در کشور وجود دارد و نباید مردم را بلاتکلیف کنیم.