پرچمدار Mi 8 شیائومی با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر فاش شد

کمپانی شیائومی ۷ سال برای توسعه و معرفی این پرچمدار سطح بالا وقت صرف کرده بود و حالا قرار است تازه‌ترین عضو سطح بالای خانواده Mi را به‌زودی در تاریخ ۳۱ مه (۱۰ خرداد) معرفی کند. در حال حاضر مشخص نیست که نسخه مخصوص تولد شیائومی قرار است Mi ۷ نامگذاری شود یا تحت عنوان Mi ۸ به بازار بیاید؛ آنچه مسلم است اینکه با توجه به شواهد موجود شیائومی تلاش کرده است آن را مانند بسیاری از پرچمداران سطح بالا طراحی کند. علاوه‌بر این اگر استراتژی قیمت گذاری شیائومی را هم در نظر بگیریم، پرچمدار بعدی این سازنده می‌تواند بسیار جالب توجه باشد.

به بیان ساده‌تر اگر همه انتظارات ما از این گوشی تازه برآورده شود و اغلب شایعه‌ها درباره آن صحت داشته باشند، هیچ گوشی سطح بالای دیگری از سایر رقیبان شیائومی تاب رقابت با آن را نخواهد داشت. روز گذشته ویدئوی کوتاه تازه‌ای منسوب به Mi ۸ در فضای وب منتشر شد و تکنولوژی نوین دیگری را از آن به نمایش گذاشت. پیش از این شاهد انتشار برخی تصاویر از Mi ۸ بودیم که آن را با طراحی بریدگی حاشیه (ناچ) مانند آی‌فون ۱۰ اپل به نمایش می‌گذاشتند. تصویر فاش شده از ماژول تعبیه شده در این ناچ هم از نوعی حسگر نوری مانند آنچه در سیستم تشخیص چهره هوشمند به‌کار می‌رود خبر می‌دهد. علاوه‌بر این قابلیت مهم، در آن تصویر همچنین شاهد بودیم که حاشیه‌ها در اطراف صفحه نمایش بسیار باریک شده بودند.

انتظار می‌رود که پرچمدار Mi ۸ شیائومی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۴۵ قدرت بگیرد و با طراحی پنل پشتی از جنس شیشه از امکان شارژ بی سیم هم پشتیبانی کند. همچنین شایعه شده است که پرچمدار از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برد. همچنین به نظر می‌رسد که سرعت پردازش و عملکرد در این حسگر نوین بسیار سریع باشد. Mi ۸ شیائومی احتمالا از حسگر سینپتیکس بهره می‌برد و به همین خاطر به پنل نمایش OLED مجهز می‌شود.