نسخه‌ای از گوشی Moto G6 Plus موتورولا با تراشه اسنپ‌دراگون 660

تصاویر واقعی که اخیرا به‌دست آمده، تایید می‌کند موتورولا در حال توسعه نسخه جدیدی از گوشی میان‌رده Moto G۶ Plus با پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۶۰ کوالکام است؛ همین موضوع باعث خواهد شد تا امیدوار باشیم عملکرد این نسخه نسبت به مدل مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۶۳۰ بهتر باشد. اسنپ‌دراگون ۶۶۰ از هسته‌های پردازشی قدرتمند با فرکانس پردازشی بالاتر بهره می‌گیرد و عملکرد واحد پردازش گرافیکی آن نیز نسبت به GPU اسنپ‌دراگون ۶۳۰ بهتر است؛ ضمن اینکه پردازنده مذکور از حافظه‌های سریع‌تر پشتیبانی خواهد کرد.

 در نسخه فاش شده از گوشی Moto G۶ Plus با پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۶۰ کوالکام، اشاره می‌شود این مدل به ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. به همین جهت، می‌توان امیدوار بود که نسخه دیگری با حافظه داخلی بیشتر (۱۲۸ گیگابایت) از سوی موتورولا به مشتریان عرضه شود. جدا از بهبودهایی که موتورولا در پردازنده گوشی جدیدش اعمال کرده است، انتظار می‌رود Moto G۶ Plus ارتقا یافته نسبت به مدل پایه در سایر زمینه‌ها مشخصات سخت‌افزاری مشابهی را ارائه دهد. همین موضوع باعث خواهد شد تا گمان کنیم این گوشی به نمایشگر ۹/ ۵ اینچی با رزولوشن FHD+ مجهز خواهد شد و تصویر به‌دست آمده تایید می‌کند که طراحی بدون حاشیه Moto G۶ Plus در نسخه جدید آن حفظ شده است؛ میان‌رده مذکور از نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ بهره می‌گیرد و حسگر اثرانگشت در پایین صفحه‌نمایش حفظ شده است.

احتمال می‌دهیم موتورولا در این گوشی از دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی استفاده کند؛ سنسور ثانویه تنها برای ثبت تصاویر با افکت بوکه - به تصاویری گفته می‌شود که پس‌زمینه آنها مات بوده و دوربین روی سوژه متمرکز می‌شود - کاربرد خواهد داشت. در پنل جلوی گوشی، احتمالا شاهد استفاده از سنسور ۸ مگاپیکسلی خواهیم بود و به کمک این دوربین، می‌توانید تصاویر سلفی به ثبت برسانید؛ ضمن اینکه احتمالا فلاش LED دوربین جلوی گوشی حفظ خواهد شد.  موتورولا برای تامین انرژی موردنیاز پردازنده و صفحه‌نمایش از یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده خواهد کرد و انتظار داریم این گوشی با آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو ۱/ ۸ راهی بازار شود. باید اشاره کرد که در حال‌حاضر از عرضه نسخه ارتقا یافته فبلت Moto G۶ Plus با تراشه اسنپ‌دراگون ۶۶۰، سخنی به به‌صورت رسمی به میان نیامده است اما از آنجا که گوشی Moto Z۳ Play در تاریخ ۶ ژوئیه در برزیل معرفی خواهد شد، این احتمال وجود دارد که نسخه ارتقا یافته Moto G۶ Plus تا چند روز آینده به نمایش گذاشته شود.