استراحتگاه جدید رهبران تکنولوژی

استارت‌آپ Walden Monterey حالا در منطقه‌ای به مساحت ۶۰۹ هکتار در این نوار ساحلی، خانه‌های پرتابلی ساخته است که به «اتاقک‌های نخی» معروفند. «نیک‌جکوگین» موسس این استارت‌آپ از علاقه‌مندان به خرید این خانه‌ها دعوت کرد تا اتاق‌های نخی‌اش را از نزدیک بازدید کرده و اقامت در آنها را تجربه کنند تا بتوانند از سبک زندگی در هوای آزاد و آرام این منطقه به شکل واقعی لذت ببرند. به این منظور اتاقک‌هایی با نام اتاقک خواب گالینی در اختیار خریداران آینده قرار داده می‌شود تا بتوانند راحت‌تر تصمیم‌گیری کنند. منطقه مونتری پنینسولا در فاصله هشت ساعتی سیلیکون‌ولی همان جایی است که این اتاقک‌های نخی را می‌توان پیدا کرد؛ جایی برای استراحت و گذراندن تعطیلات بزرگان دنیای تکنولوژی. نیک جکوگین استارت‌آپ Walden Monterey را در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی کرد تا این منطقه ۶۰۹ هکتاری ساحلی را به مکان جدیدی برای تفریح و استراحت جامعه نخبگان تکنولوژی تبدیل کند، درست مانند نسل قبل که عاشق خرید خانه‌هایی با زمین گلف بودند. حالا اما رهبران دنیای تکنولوژی قرار است با زندگی در این خانه‌های پرتابل، زندگی در هوای آزاد، طبیعت و در همسایگی مزارع و زمین‌های کشاورزی را تجربه کنند.

به این ترتیب قرار است در مجموع ۲۲ خانه با ارزش حدود ۵ میلیون دلار برای هر کدام ساخته شوند. تا نوامبر سال گذشته میلادی سه تا از این خانه‌های پرتابل فروخته شده است. خریداران بعد از خرید این خانه‌ها می‌توانند با کمک تیمی متشکل از بیست معمار داخلی، خانه‌های جدیدشان را طراحی و دکور کنند. یک مرحله کلیدی در فرآیند خرید این خانه‌ها این است که خریداران واقعا خانه‌ها و منطقه را از نزدیک ببینند. به همین دلیل خریداران دعوت می‌شوند تا مدت کوتاهی در این اتاقک‌های نخی یا شیشه‌ای اقامت کنند. اتاقک‌های خواب گالینی در واقع خانه‌هایی هستند به مساحت حدود ۳۰ مترمربع که با تکنولوژی چاپ سه‌بعدی تولید شده‌اند و انرژی مورد نیاز آنها از پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و باتری‌های تسلا تامین می‌شود. این اتاقک‌های قابل حمل هر کدام ارزشی در حدود ۲۵۰ هزار دلار دارند.

Walden Monterey معتقد است که این خانه‌ها نه‌تنها اقامتگاه‌های متفاوت و جذابی برای رهبران سیلیکون‌ولی هستند، بلکه سمبلی از نسل آینده تکنولوژی‌های ساخت خانه به حساب می‌آیند. جالب است بدانید که فرآیند چاپ سه‌بعدی و ساخت این اتاقک‌های قابل حمل ۳۰ مترمربعی حدود چهار تا ۶ هفته طول می‌کشد. پوسته بیرونی این اتاقک‌ها را شرکت چاپ سه‌بعدی Branch Technology می‌سازد که در حال حاضر به سفارش ناسا روی روش‌های ساخت و ساز در مریخ کار می‌کند. این پوسته بیرونی ساختار محکمی از فیبر کربن و آلومینیوم بازیافت شده دارد. این اتاقک‌ها به راحتی امکان جابه‌جایی در قسمت‌های مختلف این منطقه را دارند. ساختار قابل حمل این اتاقک‌ها به این صورت است که می‌توان آنها را در پشت یک کامیون گذاشت و به هر جایی برد.

۹۷ درصد از مواد مورد استفاده برای ساخت اتاقک‌های خواب گالینی کاملا بازیافتی و سازگار با محیط زیست هستند؛ از پنل‌های چوبی داخل اتاقک گرفته تا سیستم‌های مکانیکی و لوله‌کشی آنها. بنابراین این اتاقک‌ها هیچ ضرری برای محیط زیست اطرافشان ندارند. سیستم گرمایش و سرمایش این اتاقک‌ها در زیر آنها و کنار باتری‌های تسلا تعبیه شده است. با این اوصاف احتمالا ایلان ماسک از اقامتش در این اتاقک‌ها لذت می‌برد!