آذری‌جهرمی: با افت کیفیت اینترنت مشکل دارم

وزیر ارتباطات گفت: آن موضوعاتی که تا امروز تلاش شده تا شرایط بهتری پیدا کند یکی کیفیت بازی‌های رایانه‌ای بوده است که بخش عمده‌ای از جوانان با آن سروکار داشتند و مورد اعتراض بود. برای کسب و کارها نیز تمهیداتی اندیشیده شده است تا از طریق شرکت‌ها مشکلاتشان برطرف شود. وی ادامه داد: سرویس‌های داخلی که مسیریابی‌شان از داخل دچار مشکل شده بود با تشکیل کارگروهی مشکلاتشان حل شد. جلسه‌ای با مدیران شرکت مخابرات داشتم تا این مشکل را کامل برطرف کنم. موضوع کیفیت بحثی است که خود من با آن مشکل دارم و خواهان برطرف شدنش هستم و امیدوارم ظرف روزهای آینده رضایت را به سرویس‌ها بازگردانیم.

آذری‌جهرمی خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا داریم اگر در حوزه کیفیت مشکلاتی دارند با جزئیات اطلاع دهند. کانال‌هایی برای کسب و کارهای کوچک فراهم کرده‌ایم و شرکت ‌ارتباطات زیرساخت ارتباط ایمیلی را فراهم آورده با آدرس help@tic.ir که کسب و کارها می‌تواننداطلاعاتشان را ارسال کنند. وی افزود: همچنین برای خبرگزاری‌ها و خبرنگاران تسهیلاتی از سوی وزارت ارشاد فراهم آمده است. خبرنگاران و خبرگزاری‌ها می‌توانند اطلاعاتشان را از طریق وزارت‌ارشاد برای حل مشکلات به ما برسانند. وزیرارتباطات خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق ۱۹۵ نظراتشان را درباره مشکلات اینترنتی ارائه کنند.ما افت سرعت نداشته‌ایم اما شاهد کاهش کیفیت هستیم که امیدواریم به‌زودی برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اینکه درباره تلگرام تصمیمات جدیدی گرفته شده است یا خیر گفت: ما صاحب تصمیم نیستیم، اگر صاحب تصمیم‌ها تصمیم جدیدی گرفتند خودشان اعلام می‌کنند. آذری‌جهرمی اظهار کرد: نرم‌افزار‌هایی که در عرصه فضای مجازی ارائه خدمت می‌کنند باید از صنف خودشان مجوز بگیرند و مطابق قانون موجود، صنفشان برای آنها تصمیم‌گیری می‌کند. کسب وکارهای اینترنتی یک صنف دارند و کسب‌ کارهای سنتی یک صنف دیگر دارند. اپلیکیشن‌ها بر اساس نوع فعالیت‌شان از یکی از این اصناف مجوز می‌گیرند و از سوی دیگر برای خدمات بانکی‌شان مجوز «آی نماد» می‌گیرند و در حوزه گردشگری از سازمان میراث مجوزشان را تهیه می‌کنند. البته قرار است که تمام این مجوزها تجمیع شود و به‌صورت پنجره واحد در اختیار متقاضیان قرار گیرد.