پتنت سامسونگ یک گوشی بدون حاشیه با دو صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد

با وجود گوشی‌های هوشمندی مثل Vivo NEX S و Oppo Find X حالا دیگر گوشی بدون حاشیه و بریدگی صفحه‌نمایش یک رویا نیست. با این حال حذف حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش معایبی را هم در پی دارد. رویکرد ویوو و اوپو دوربین سلفی با مکانیزم کشویی خودکار و رویکرد اپل، هوآوی، ال‌جی و وان‌پلاس ایجاد بریدگی در صفحه‌نمایش بوده است. حالا در پتنت جدید سامسونگ با رویکرد جدید احتمالی این شرکت مواجه هستیم.

صفحه‌نمایش دوم را پیش از این به شکل‌های مختلف بارها در گوشی‌هایی مثل V۲۰ ال‌جی، اچ‌تی‌سی U Ultra در جلو یا در یوتافون و Meizu Pro ۷ در پشت دیده بودیم. حالا در پتنت سامسونگ این شرکت صفحه نمایش دوم را در پشت گوشی به‌کار گرفته است. با اینکه مشخص نیست عملکرد این صفحه‌نمایش دوم چه خواهد بود اما می‌توان چند کاربرد جالب برای آن حدس زد. اول اینکه با حذف دوربین سلفی وقتی صفحه‌نمایشی در پشت گوشی وجود داشته باشد می‌توان از دوربین پشت به عنوان دوربین سلفی استفاده و به این ترتیب حاشیه بالایی صفحه‌نمایش را به کلی حذف کرد.

کاربرد دوم می‌تواند استفاده بهتر با یک ماژول دوربین ۳۶۰ درجه باشد و شاید هم سامسونگ در آینده حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش را هم در نمایشگر جلویی و هم پشتی به‌کار بگیرد. علاوه‌بر این صفحه‌نمایش همیشه روشن در صفحه پشتی می‌تواند گاهی اوقات مفید باشد. گفتنی است ثبت چنین پتنتی به معنای عرضه این محصول در آینده نزدیک نیست و حتی شاید چنین محصولی پیش از ساخت آزمایشی از برنامه سامسونگ به کلی خط بخورد.