طراحی احتمالی پرچمدار Galaxy S10 سامسونگ فاش شد

تصویری که اخیرا فاش شده است، طراحی احتمالی Galaxy S۱۰ یا یکی از نمونه‌های آزمایشی پرچمدار آینده سامسونگ را به نمایش می‌گذارد؛ به همین جهت، به‌نظر می‌رسد جانشین Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus تفاوت چشمگیری با نسل قبل خواهند داشت! در تصویری که UniverseIce منتشر کرده است، نمونه آزمایشی گوشی جدید سامسونگ با طراحی تمام‌صفحه به نمایش گذاشته می‌شود؛ مدل فاش شده واقعا «بدون حاشیه» است و هیچ حاشیه‌ای در بالای نمایشگر یا پایین صفحه‌نمایش خود ندارد. به‌دلیل طراحی خاصی که برای این گوشی درنظر گرفته شده است، به‌نظر می‌رسد Galaxy S۱۰ نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بالاتری در مقایسه با OPPO Find X دارد؛ همان‌طور که احتمالا می‌دانید، شرکت OPPO به‌تازگی از پرچمدار جدیدش با نام Find X رونمایی کرده است که هیچ حاشیه یا بریدگی در بالای نمایشگر خود ندارد و دوربین سلفی به اسلایدر در قاب پشتی منتقل شده است. همین موضوع باعث شده تا نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه در گوشی OPPO Find X بیشتر از ۸/ ۹۳ درصد باشد.

در تصویر فاش شده از نمونه آزمایشی گوشی جدید سامسونگ با طراحی تمام‌صفحه، لبه‌های خمیده اطراف نمایشگر حفظ شده است؛ همچنین به‌نظر می‌رسد دکمه Bixby در جانشین Galaxy S۹ حفظ خواهد شد. ضمن اینکه دکمه پاور در لبه‌ سمت راست گوشی قرار دارد و لبه‌ سمت چپ دستگاه نیز به جای‌گیری دکمه Bixby و کلید یکپارچه تنظیم صدا اختصاص یافته است. باید اشاره کرد که در شایعه منتشر شده، خبری از نام Galaxy S۱۰ نیست؛ با این‌حال، UniveserIce از واژه «Beyond» استفاده کرده که اسم‌رمز پرچمدار آتی سامسونگ است. همچنین به‌دلیل وجود انحنا در لبه‌های نمایشگر و دکمه‌ بیکسبی، به‌نظر می‌رسد تصویر منتشر شده مربوط به یک گوشی پرچمدار است که احتمالا در سال ۲۰۱۹ از آن رونمایی خواهد شد.

حتی اگر این تصویر صحت داشته باشد، مربوط به یکی از نمونه‌های آزمایشی گوشی پرچمدار Galaxy S۱۰ است؛ به همین جهت، احتمال دارد طراحی نهایی جانشین Galaxy S۹ تفاوت چشمگیری با تصویر به‌دست آمده داشته باشد. در صورتی‌که سامسونگ بخواهد حاشیه‌ بالای نمایشگر را از پرچمدار آینده خود کنار بگذارد، احتمالا ناچار خواهد شد از یک اسلایدر استفاده کند که دوربین سلفی را درون خود جای می‌دهد یا مانند Honor ۷i دوربین اصلی چرخان باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که دوربین سلفی با صفحه‌نمایش پرچمدار آینده ادغام شود. اگر سامسونگ تصمیم داشته باشد مدل فاش شده را با حسگر اثرانگشت ارائه دهد؛ احتمالا سنسور اثرانگشت را به قاب پشتی منتقل خواهد کرد یا شاید آن‌را با نمایشگر ادغام کند. برخی از شایعات، حاکی از عرضه Galaxy S۱۰ و Galaxy S۱۰ Plus با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر است.