برای دریافت نسخه بتا از سیستم عامل جدید باید به  beta.apple.com سر بزنید. اولین کاری که باید انجام دهید، ثبت دستگاهتان در برنامه Apple Beta است. برای شروع بهتر است ابتدا از دستگاه خود روی آی‌تیونز بک‌آپ بگیرید تا اگر زمانی خواستید یا مجبور شدید به نسخه رسمی قبلی آی‌اواس iOS ۱۱.۴ دانگرید کنید، مشکلی برای اطلاعات شخصی‌تان رخ ندهد. مرحله بعدی باز کردن پروفایلتان از طریق beta.apple.com/ profile روی دستگاه آی‌او‌اس است. در این لینک می‌توانید پروفایل را دانلود کرده و بعد به قسمت تنظیمات رفته و آخرین به روزرسانی یا Update را دریافت کنید. نسخه بتا باید در همین قسمت دیده شود و می‌توانید آن را دانلود کنید.

اما آی‌او‌اس ۱۲ چه قابلیت جدیدی دارد؟ اپل بیشتر از هر چیز دیگری، تمرکز خود را در این نسخه روی بهبود عملکرد دستگاه‌ها اعمال کرده است. آپدیت‌ها برای برنامه‌های Stocks app، دستیار سیری، قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) و iMessage عرضه شده است. در نظر داشته باشید که نسخه عمومی بتا از سیستم عامل جدید، ممکن است با باگ‌ها و مشکلات فنی همراه باشد.

چگونه نسخه عمومی بتا آی‌او‌اس ۱۲ را دریافت کنیم

ابتدا از طریق آی‌تیونز از تمام اطلاعات دستگاه خود بک آپ بگیرید. صفحه Apple’s public beta page را روی دستگاهی که می‌خواهید نسخه جدید را روی آن بریزید، باز کنید. با دریافت پروفایل بتا(دریافت از can be found here) دستگاه خود را ثبت کنید. سپس به قسمت Settings > General > Software update رفته و در این مرحله باید لینک دانلود iOS ۱۲ beta را ببینید. دانلود را کلیک کرده و بعد گزینه نصب یا Install را انتخاب کنید. بعد از دانلود نسخه بتا، دستگاه شما ریبوت می‌شود. بعد از بالا آمدن دستگاه، نرم‌افزار نسخه بتا روی آن نصب خواهد بود و می‌توانید از قابلیت‌های نسخه جدید استفاده کنید.

دانگرید از iOS ۱۲ beta

در این قسمت بک آپی که از دستگاه خود گرفته‌اید، به کارتان می‌آید. دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کرده و آی‌تیونز را اجرا کنید. گوشی خود را روی حالت recovery mode قرار دهید. سپس روی آی‌فون ۱۰، آی‌فون ۸ و ۸ پلاس: دکمه Volume Up  را سریع فشار داده و رها کنید، دکمه Volume Down را نیز سریع فشار داده و رها کنید. در ادامه دکمه Side button را فشار داده و نگه دارید تا صفحه recovery-mode را مشاهده کنید.

روی آی‌فون ۶ اس و مدل‌های جدیدتر، روی آی‌پد و آی‌پاد تاچ: دکمه Sleep/ Wake را فشار داده و نگه دارید و همزمان دکمه Home را نیز نگه دارید. زمانی‌که لوگوی اپل را دیدید نیز دکمه‌ها را رها نکنید. همچنان به فشار دادن دکمه‌ها ادامه دهید تا زمانی‌که صفحه recovery mode را ببینید. روی آی‌فون ۷ و ۷ پلاس: دکمه‌های Sleep/ Wake و Volume Down را همزمان نگه دارید. بعد از دیدن لوگوی اپل نیز دکمه‌ها را رها نکنید. همچنان به فشار دادن دکمه‌ها ادامه دهید تا زمانی‌که صفحه recovery mode را ببینید. آی‌تیونز در این قسمت هشدار می‌دهد که باید دستگاه خود را ری‌استور کرده که بالطبع تنظیمات گوشی به حالت دفالت کارخانه برمی‌گردد. بعد از ری‌استور شدن دستگاه، با Apple ID خود وارد شده و تمام بک آپ خود را از روی آی‌تیونز دوباره بازیابی کنید.