تصاویر احتمالی Pixel 3 فاش شد

با مدل کوچک‌تر یعنی گوشی Pixel ۳ شروع می‌کنیم؛ این مدل طراحی پرچمدار سال گذشته گوگل یعنی Pixel ۲ XL را تداعی می‌کند. جانشین Pixel ۲ به نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ مجهز شده است و بلندگوی استریو در پنل جلوی خود دارد. برخلاف گوشی‌هایی که گوگل سال گذشته وارد بازار کرد، به‌نظر می‌رسد امسال شاهد محصولاتی مجهز به دوربین سلفی دوگانه خواهیم بود که این ویژگی برای تشخیص عمق در هنگام عکاسی کاربرد خواهد داشت. گوشی پرچمدار Pixel ۳ XL نیز حاشیه پایین نمایشگر را به همراه دارد؛ با این‌حال، حاشیه بالای صفحه‌نمایش با یک بریدگی کوچک که Notch نامیده می‌شود، جایگزین شده است. با توجه به حذف حاشیه بالای صفحه‌نمایش، احتمال می‌دهیم سومین گوشی گوگل که با پسوند XL از نسخه پایه متمایز خواهد شد، نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۹ به ۹ داشته باشد.

با اینکه گوگل تصمیم گرفته است از تِرِند رایج در بازار موبایل پشتیبانی کند و پرچمدار Pixel ۳ XL را با بریدگی در بالای نمایشگر ارائه دهد، اما همچنان خبری از دوربین دوگانه در قاب پشتی نیست؛ ضمن اینکه طراحی پنل پشتی، شباهت زیادی به نسل قبل دارد و تشخیص تفاوت میان قاب پشتی Pixel ۲ و Pixel ۳ چندان ساده به‌نظر نمی‌رسد! البته گوگل، امسال پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را به گوشی‌های رده‌بالای خود اضافه کرده است و همین موضوع باعث شده تا پنل پشتی با وجود طراحی دو رنگ، از جنس شیشه باشد. در نسل قبل، شاهد بودیم که گوگل از ترکیب فلز و شیشه برای پنل پشتی گوشی‌های Pixel ۲ و Pixel ۲ XL استفاده کرده بود.

همان‌طور که گفته شد، خبری از دوربین دوگانه نیست و یک سنسور در پنل پشتی جای گرفته است؛ همچنین در کنار دوربین اصلی، از فلاش LED استفاده شده و حسگر اثرانگشت نیز در قاب پشتی گنجانده شده. لوگوی شرکت گوگل نیز در پشتی گوشی جلب‌توجه می‌کند. در رابطه با مشخصات احتمالی که Pixel ۳ و Pixel ۳ XL ارائه خواهند داد، باید گفت که مدل کوچک‌تر به نمایشگر ۴/ ۵ اینچی مجهز شده است؛ درحالی‌که مدل Pixel ۳ XL از یک صفحه‌نمایش به بزرگی ۲/ ۶ اینچ استفاده می‌کند. با اینکه گوگل از نمایشگر بزرگ‌تری در پرچمداران ۲۰۱۸ خود استفاده کرده است اما نسبت ابعاد گوشی‌های جدید گوگل با نسل قبل، مشابه است؛ Pixel ۲ با نمایشگر ۵ اینچی و Pixel ۲ XL با صفحه‌نمایش ۶ اینچی راهی بازار شده بود. همچنین انتظار می‌رود که پرچمداران جدید گوگل به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز شده باشند؛ مشابه با نوکیا ۹ یا نسخه آمریکایی گلکسی نوت ۹ سامسونگ که با این تراشه عرضه خواهد شد.