حسن کریمی‌قدوسی با بیان اینکه استراتژی نخست بنیاد تقویت صنعت داخلی است گفت: برگزاری دوره‌های مشترک بین‌المللی و اعزام تیم‌های ایرانی به رویدادهای خارجی با جدیت امسال نیز پیگیری می‌شود. او استراتژی دوم بنیاد را بین‌المللی کردن صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کنار حفظ هویت بومی دانست و گفت: تبلور این استراتژی را در برگزاری TGC مشاهده می‌کنید. امیدوارم بازی‌سازان ایرانی ضمن استفاده از کنفرانس‌هایی که این دو روز ارائه می‌شود، با سخنرانان بین‌المللی آشنا شده و شبکه‌سازی لازم برای به اشتراک گذاشتن دانش شکل بگیرد. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای استراتژی سوم را محافظت از بازارهای داخلی دانست و گفت: وظیفه داریم برای بازی‌سازان داخلی در رقابت با بازی‌های خارجی مزیت رقابتی ایجاد کنیم. در این راه از بازی‌های خارجی ۱۰ درصد عوارض گرفته شده و به رشد و توسعه کیفیت پروژه‌های ایرانی اختصاص خواهد یافت.

همچنین در این مراسم Kate Edwards، مدیرعامل Geogrify و مدیر سابق اتحادیه تولیدکنندگان بازی جهان (IGDA) با بیان اینکه موفقیت در بازار بازی‌های رایانه‌ای وابسته به مکان نیست، به بازی‌سازان ایرانی توصیه کرد به جای توجه به محدودیت‌ها، توانایی‌ها و فرهنگ غنی خود را درآغوش بگیرند. او در ادامه به بازی‌سازان ایرانی توصیه کرد: فرهنگ خود را در آغوش بگیرید. ایران باستان سرآغاز بسیاری از بازی‌ها در جهان بوده است و خیلی از کشورهای آسیایی موفق در حوزه بازی‌سازی، چنین تاریخچه‌ای ندارند. همچنین شما شخصیت‌های اساطیری و بزرگی چون کوروش یا آرش دارید. شاید بپرسید ایرانی‌ها که اینها را می‌شناسند چرا باید درباره‌شان بازی بسازم. ولی من به شما می‌گویم مردم دنیا از تاریخچه این قهرمانان بی‌خبرند. چینی‌ها به خوبی در بازی‌های موفق خود، از داستان‌ها و تمدنشان الهام می‌گیرند و شما نیز باید از فرهنگ خود الهام بگیرید.

وی افزود: برای اینکه بازی‌ساز موفقی باشید لازم نیست مثل بازی‌سازان در آمریکا یا فنلاند عمل کنید. سعی کنید خودتان باشید و توانایی‌هایتان را دربر بگیرید. هرکس یک توانایی و استعداد دارد و توجه به این موضوع، کلیدی است. ادواردز با بیان اینکه باید به کاری که می‌کنیم افتخار کنیم گفت: درآمد صنعت بازی‌های رایانه‌ای در دنیا سال گذشته از درآمد کل ورزش‌های حرفه‌ای دنیا بیشتر بود و این نشان می‌دهد کار ما اثرگذاری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارد. مدیرعامل Geogrify در پایان تاکید کرد: هدف ما نباید این باشد که دنیا را با یک بازی عوض کنیم. اما می‌توانیم بر گوشه‌های از یک دنیا اثرگذار باشیم و محیط اطرفمان را بهبود ببخشیم. در این راه اشتراک دانش موضوع بسیار مهم و تاثیر‌گذاری است.