مدیرعامل شرکت دانش پارسیان در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با اعلام این مطلب وضعیت شرکت‌های تولید‌کننده نرم‌افزار در ایران را در مقایسه با دنیا مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرکت‌های تولید‌کننده نرم‌افزار در کشور از رشد بسیار خوبی برخوردارهستند و با توجه به گسترش کاربری فناوری اطلاعات در ایران، شتاب مصرف تکنولوژی هم در کشور بالاست. ابراهیم ابراهیم‌بای‌سلامی مهم‌ترین چالش شرکت‌های نرم‌افزاری را عدم رعایت مالکیت معنوی و ارزش نهادن به تولید دانش و فناوری دانست و همچنین نبود زیرساخت‌های مناسب (شرایط سخت‌افزاری، بسترهای ارتباطی و آمادگی پرداخت‌های متناسب با اندازه پروژه‌ها) برای تولید نرم‌افزارهای بزرگ و یکپارچه در سطح کشور را از مشکلات تولیدکنندگان نرم‌افزار برشمرد.

مدیر عامل شرکت دانش پارسیان با بیان اینکه این مجموعه به‌عنوان یکی از شرکت‌های برتر در حوزه تولید نرم‌افزار در روز صنعت و معدن انتخاب شده گفت: ما شرکتی دانش‌بنیان هستیم که محصولات را مبتنی‌بر تحقیق و توسعه در حوزه نرم‌افزار تولید می‌کند. این شرکت از سال ۱۳۸۲ آغاز به فعالیت کرده و بزرگ‌ترین سامانه را در حوزه سنجش آموزش کارکنان دولت در سال ۱۳۸۴ ایجاد کرد. وی تصریح کرد: «سامانه ملی مشاغل ایران» از دیگر سامانه‌هایی است که توسط این شرکت وبراساس الگوی محتوایی O*NET طراحی شده و البته سایر کدینگ‌های بین‌المللی مانند NOC را که مربوط به کانادا است یا ILO را که مربوط به سازمان جهانی کار است را نیز پوشش می‌دهد. ابراهیم‌بای‌سلامی افزود: نرم‌افزار دیگری نیز به نام شناسنامه شغل، مبتنی‌بر سامانه ملی مشاغل ایران در حال آماده شدن است.

طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کار داشتیم مقرر شد سامانه ملی مشاغل ایران را راه‌اندازی کنیم که هم اکنون مقدمات آن آماده شده و منتظر تعهدات وزارت کار هستیم. وی همچنین در تشریح سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت و یکی از بزرگ‌ترین سامانه‌های کشور به لحاظ استفاده‌کننده)، گفت: این سامانه کل اطلاعاتی را که در حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت است پوشش می‌دهد. در حال حاضر این سامانه در حدود ۳۵ هزار نقطه در سطح کشور از روستاها و شهرها مستقر است و ما برای جمعیتی بالغ‌بر ۶۷ میلیون نفر، ثبت‌نام کرده و پرونده تشکیل دادیم. از این تعداد حدود ۵۴ میلیون نفر تاکنون از این سیستم استفاده کرده و خدمت گرفته‌اند. وی تشریح کرد: این سامانه روزانه حدود ۶۰۰هزار نفر در حوزه‌های مختلف از خانه بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی و گروه‌های هدف زیادی در همه گروه‌های سنی (کودکان، مادران، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان) را سرویس می‌دهد.

 مدیر عامل شرکت دانش پارسیان از راه‌اندازی سایتی به منظور فروش کالا و خدمات خبر داد و گفت: در سه سال و نیم گذشته پروژه‌ای را به اسم «بایا» شروع کردیم که این پروژه شامل (فروش کالا و خدمات) به‌صورت اینترنتی است. وی تصریح کرد: این پروژه در تهران و ۶ کلان‌شهر انجام شده و همچنین ۷ کشور همسایه را نیز پوشش می‌دهیم وقرار بود در ابتدای سال از این سامانه بهره‌برداری کنیم که تنش‌های اخیر اقتصادی،بخشی از کالاها را تقریبا غیرقابل‌دسترس کرد. البته خودمان هم علاقه‌مند بودیم که بیشتر روی کالا و محصولات داخلی و بومی‌ تاکید کنیم. خوشبختانه این کار را هم انجام داده و امیدواریم که به‌زودی عملیات اجرایی را آغاز کنیم.