وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که به همان میزانی که سرمایه در گردش شرکت‌های نرم‌افزاری پایین است و شاید در نگاه اول ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز در پایین‌ترین سطح قرار دارد ولی سیال بودن نیروی انسانی در حوزه نرم‌افزار و انفورماتیک، نسبت به صنایع دیگر بسیار بالاتر است. قاسم‌پور با بیان اینکه ریسک خروج اطلاعات شرکت‌های نرم‌افزاری، اصلی‌ترین و مهم‌ترین ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش است،‌گفت: تمام سرمایه یک شرکت نرم‌افزاری، روی یک سی‌دی خلاصه می‌شود و افشای اطلاعات داخل این سی‌دی، می‌تواند باعث خروج یک سرمایه از شرکت شود.  وی در ادامه یادآور شد که اگر به شرکت‌های نرم‌افزاری بها داده شود و تسهیلات حمایتی برای منابع انسانی که سرمایه‌های اصلی شرکت‌های نرم‌افزاری است در نظر گرفته شود این حوزه با پتانسیل بالایی که در جذب نیرو دارد می‌تواند در بحث اشتغال کمک حال دولت باشد. 

مدیرعامل شرکت حساب رایان پارس درباره تاریخچه و زمینه فعالیت این شرکت گفت: «حساب رایان پارس» در زمینه تولید نرم‌افزارهای یکپارچه مالی و اداری با رویکرد ERP فعالیت می‌کند. این مجموعه هم‌اکنون حدود ۳ هزار و ۴۰۰ مشتری در بخش‌های مختلف اعم از خصوصی و دولتی را پشتیبانی می‌کند. فعالیت رسمی شرکت از سال ۱۳۸۲ آغاز شد و به‌طور متوسط سالانه ۴۰ درصد رشد را تجربه کرده است. قاسم‌پور درباره سیستم‌های یکپارچه مالی و اداری با رویکرد ERP گفت: در گذشته سیستم‌ها به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کردند. به‌عنوان مثال سیستم حسابداری، ارتباطی با انبار نداشت و فروش نداشت. در ادامه نسل MIS (سیستم‌های اطلاعات مدیریتی) ظهور کرد و این امکان را برای مدیریت مجموعه فراهم می‌آورد که بتوانند به‌صورت یکپارچه، گزارش‌های جامعی را از سیستم‌های مختلف ارائه دهد. وی همچنین به شفاف‌سازی در سازمان‌ها و ارگان‌ها با استفاده از سیستم‌ها و فرآیندهای آی‌تی اشاره کرد که با پیاده‌سازی آنها می‌توان به این مهم دست یافت. 

وی افزود: ERP نگاهی بالاتر از MIS را ارائه می‌دهد. ERP این امکان را برای سازمان فراهم می‌کند که بتواند فرآیندهای خود را نیز مکانیزه و وابستگی به منابع (نیروی انسانی، مواد اولیه و...) را کم کند. در سیستم ERP چنانچه مدیر فروش شرکت از یک سیستم خارج شود، مشکلی برای آن سازمان پیش نخواهد آمد؛ زیرا همه سازمان با فرآیندهای IT مکانیزه شده و همه چیز به‌طور هوشمند به کار خود ادامه می‌دهد. بر اساس این گزارش، شرکت حساب رایان پارس رتبه نخست شورای عالی انفورماتیک و منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌های ۹۳ و ۹۶ به‌عنوان شرکت برتر در صنعت نرم‌افزار و همچنین کسب گواهی‌نامه ملی حقوق مصرف‌کنندگان در سال‌های ۹۵و ۹۶ و بسیاری از جوایز و گواهی‌نامه‌های معتبر شده است.