برای اینکه شرکت TCL هزینه تولید Blackberry KEY۲ LE را کاهش دهد، ناچار است تا تغییراتی را در این گوشی نسبت به مدل Blackberry KEY۲ به‌وجود آورد؛ هرچند، این موضوع باعث نشده است تا میان‌رده جدید بلک‌بری فاقد صفحه‌کلید QWERTY باشد. ضمن اینکه گمان می‌رود حسگر اثرانگشت با دکمه کشیده Space ادغام شده باشد و با توجه به تصویر منتشر شده، دوربین دوگانه در قاب پشتی جای گرفته است. در حالی‌که قضاوت از تصویر رندر دشوار است، باید گفت که صفحه‌کلید مورد استفاده در Blackberry KEY۲ LE احتمالا به خوبی Blackberry KEY۲ نیست؛ آن‌طور که اعلام شده است، نمی‌توانید از صفحه‌کلید Blackberry KEY۲ LE به‌عنوان ترک‌پد استفاده کنید.

Blackberry KEY۲ LE به یک نمایشگر ۵/ ۴ اینچی LCD مجهز شده است؛ مانند آنچه که در مدل گران‌قیمت‌تر یعنی Blackberry KEY۲ به‌کار گرفته شده بود. نمایشگر گوشی جدید بلک‌بری رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۶۲۰ پیکسل دارد. همچنین به‌جای استفاده از پردازنده نسبتا قدرتمند اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام، TCL به چیپ‌ست ضعیف‌تر اسنپدراگون ۶۳۶ رضایت داده است تا قیمت نهایی Blackberry KEY۲ LE را کاهش دهد. نسخه لایت Blackberry KEY۲ همچنین به ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود؛ برای مقایسه باید گفت که نسخه اصلی از ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد. TCL همچنین از ترکیب دو سنسور ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در قاب پشتی Blackberry KEY۲ LE استفاده کرده است؛ در حالی‌که Blackberry KEY۲ از دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد.

گوشی Blackberry KEY۲ شارژدهی مناسبی دارد و این موضوع به‌عنوان نقطه قوت جانشین Blackberry KEY درنظر گرفته می‌شود؛ در این گوشی از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده شده است. با این‌حال، TCL تصمیم گرفته است تا در نسخه «لایت» از یک باتری با ظرفیت کمتر استفاده کند؛ آن‌طور که اعلام شده است، گوشی جدید بلک‌بری به باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد شد. همچنین اعلام شده است که گوشی Blackberry KEY۲ LE کوچک‌تر از نسخه اصلی خود خواهد بود (۹۲/ ۵ اینچ در مقایسه با ۹۶/ ۵ اینچ). دیگر مواردی که باعث تمایز Blackberry KEY۲ و نسخه «لایت» آن می‌شود، تفاوت ۱۵/ ۰ میلی‌متری ضخامت و ۱۲ گرمی وزن آنها است؛ Blackberry KEY۲ LE نسبت به نسخه اصلی خود نازک‌تر است و همچنین وزن کمتری دارد.