۱ - بستن اپلیکیشن‌ها باعث کاهش مصرف باتری نمی‌شود

بسیاری تصور می‌کنند با بستن اپلیکیشن‌ها میزان مصرف انرژی دستگاه نیز کاهش می‌یابد، این اما باور اشتباهی است. در واقع بستن اپلیکیشن‌ها و باز کردن آنها می‌تواند باعث افزایش مصرف انرژی نیز بشود. این چیزی است که خود اپل به‌طور رسمی به کاربران اعلام کرده است.

۲- شارژ کردن باتری در طول شب به باتری آسیب نمی‌زند

برای سال‌ها کاربران تصور می‌کردند که شارژ کردن باتری در طول شب یا به اصطلاح بیش از حد شارژ شدن دستگاه باعث صدمه به باتری دستگاه می‌شود. هرچند ممکن است این موضوع طی سال‌های گذشته درست بوده باشد اما امروزه دیگر این باور صحیح نیست. به دلیل اینکه باتری‌های آی‌فون امروزه دارای یک سیکل یا چرخه عمر هستند و هر بار که شما آنها را شارژ می‌کنید یک چرخه از عمر مفید آنها کاسته می‌شود. به این ترتیب اگر دستگاهی به صد درصد شارژ برسد بعد از آن اتفاقی نخواهد افتاد بنابراین از این به بعد با خیال راحت آی‌فون خود را در طول شب شارژ کنید و نگران نباشید.

۳- تعویض باتری ۲۹ دلاری راه حل همه نیست

سال گذشته یک رسوایی در ارائه نرم‌‌‌افزاری که باعث کاهش سرعت گوشی‌های قدیمی می‌شود باعث شد تا اپل فراخوانی صادر کند و بر اساس آن از دارندگان برخی سری‌های آی‌فون بخواهد دستگاه خود را به فروشگاه اپل ببرند و در ازای ۲۹ دلار باتری آن را تعویض کنند. واقعیت این است که این کار برای برخی گوشی‌ها ممکن است باعث بهبود مشکلات شارژ باتری آنها شود اما نه همه گوشی‌ها. اگر دسترسی به اپل استور دارید می‌توانید گوشی خود را به آنها نشان بدهید و آنها به شما خواهند گفت که آیا باتری دستگاه شما نیاز به تعویض دارد یا خیر. برای چک کردن میزان سلامت باتری آی‌فون می‌توانید از بخش تنظیمات بخش سلامت باتری را چک کنید. اگر چنین چیزی را در بخش تنظیمات آی‌فون خودتان نمی‌بینید احتمالا باید سیستم عامل خودتان را به‌روز کنید. اپل اعلام کرده در صورتی که حداکثر ظرفیت باتری شما در این بخش تنظیمات کمتر از ۸۰ درصد باشد شما می‌توانید برای تغییر باتری اقدام کنید.

۴- خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث باعث کاهش عمر باتری نمی‌شود

به‌طور سنتی همه تصور می‌کنند با خاموش کردن بلوتوث یا وای‌فای میزان مصرف باتری دستگاه کاهش پیدا می‌کند، اما این با حقیقت فاصله دارد. اپل اتفاقا توصیه کرده در صورتی که دسترسی به وای‌فای دارید بهتر است دستگاه خود را به شبکه متصل کنید تا اینکه از شبکه سلولار به اینترنت متصل شوید.

۵- تنظیم دستی نور صفحه نمایش لزوما خوب نیست

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند به جای استفاده از تنظیمات خودکار روشنایی صفحه نمایش بهتراست خودشان به‌طور دستی روشنایی گوشی را تنظیم کنند. اینکه روشنایی کمتر باعث کاهش مصرف انرژی می‌‌شود باور درستی است، اما نکته این است که ممکن است خیلی اوقات برگرداندن تنظیم روشنایی را فراموش کنید و در هنگامی که تنظیم روی روشنایی زیاد قرار دارد این باعث شود که باتری بیشتری مصرف شود، به همین دلیل تنظیم دستی صفحه نمایش لزوما خوب نیست.