چرا شیائومی گوشی‌های مشابه  معرفی می‌کند؟

طبق گزارش‌ها شیائومی بیش از ۳۰ درصد بازار اسمارت‌فون‌ها در کشور هند را در اختیار دارد. شاید معرفی مدل‌های مختلف شیائومی در این کشور سودآور به‌نظر برسد اما خریداران در این کشور معتقدند که شیائومی بیش از حد گوشی معرفی کرده و برخی از مدل‌ها از لحاظ قیمت و ویژگی‌ها به دیگر مدل‌های برند شیائومی شباهت دارند و همین مساله باعث سردرگمی خریداران شده است.

در حال‌حاضر شیائومی در رنج قیمت ۱۴۰ دلار ۳ دیوایس دارد: ردمی نوت ۵، ردمی Y۲ و ردمی ۶ پرو. حال خریداران برای خرید باید از تفاوت‌های جزئی و تخصصی بین این ۳ مدل به‌خوبی آگاه باشند که اصلا کار آسانی نیست. طی یک سال گذشته شیائومی ۹ مدل اسمارت‌فون در کشور هند معرفی کرده است. معمولا شیائومی برای معرفی یک سری جدید از اسمارت‌فون‌هایش یک سال صبر می‌کند اما امسال این بازه زمانی به ۵ ماه کاهش پیدا کرد و گوشی‌های سری ۶ خود را با ۳ مدل معرفی کرد. این یعنی شیائومی طی ۹ ماه ۹ مدل اسمارت‌فون در هند معرفی کرده است.

یکی از دلایل معرفی متعدد اسمارت‌فون در کشور هند توسط شیائومی این است که تقاضا برای گوشی‌های این شرکت همواره در هند بالا است و بازار فروش محصولات این شرکت در فروشگاه‌های فیزیکی هم همواره پر رونق است. با این حال شیائومی طبق برآورد تحلیلگران باید تفاوت‌های آشکارتری بین مدل‌های ارزان‌قیمت و متوسط خود در این کشور به‌وجود بیاورد. در حال‌حاضر این شرکت تحت سری Yو سری ردمی مدل‌های متعددی را با قیمت و ویژگی‌های مشابه عرضه کرده است. بنابراین بهتر است این کمپانی چینی برخی از مدل‌ها را که با یکدیگر مشابه هستند از بازار هند حذف کند تا از سردرگمی خریداران هندی تا حد ممکن کاسته شود.