این بازار همچنین از نظر ارزش درآمد حاصل از فروش هم رشد مشابهی داشته است. به این ترتیب درآمد این بازار جهانی با رشد سالانه ۳/ ۸ درصدی در فصل دوم سال ۲۰۱۸ به رقم ۸/ ۴ میلیارد دلار رسیده است. فعالان بازار معتقدند که این رشد به دنبال محبوبیت ساعت‌های هوشمند که اغلب قیمت‌های نسبتا بالایی هم دارند، اتفاق افتاده است. از دیدگاه بازارهای منطقه‌ای، بازارهای پیشرفته و توسعه یافته شامل شمال آمریکا، ژاپن و اروپای غربی کاهش سالانه ۳/ ۶درصدی را در این فصل تجربه کرده‌اند. کارشناسان معتقدند که این کاهش به دنبال افول چشمگیر بازار دستبندهای تناسب اندام هوشمند در سال گذشته میلادی و سپس رشد بازار ساعت‌های هوشمند اما با میزانی ناکافی برای جبران کاهش سال گذشته این بازار، ایجاد شده است.

این در حالی است که بازارهای نوظهور و در حال توسعه شامل آسیای پاسیفیک، اروپای مرکزی و شرقی، خاورمیانه و آفریقا و همچنین آمریکای‌لاتین رشد سالانه ۱۴ درصدی را در این فصل به‌دست آورده‌اند که این رشد تا حد زیادی به این دلیل ایجاد شده است که دستبندهای سلامتی و تناسب اندام با قیمت‌های مناسب همچنان تقاضای زیادی در بازار این کشورها داشته و از طرفی ساعت‌های هوشمند هم به تدریج سهم بیشتری از این بازار را به‌دست می‌آورند. «جیتش عبرانی» یکی از کارشناسان IDC در این مورد می‌گوید: «کاهش میزان صادرات در بازارهای پیشرفته نگران‌کننده نیست، چون این بازارها درست در میانه راه تغییر و حرکت به سمت استفاده از ابزارهای پوشیدنی پیچیده‌تر  هستند.

در حالی که نسل قبلی ابزارهای پوشیدنی روی ارائه بازخوردهای توصیفی مانند شمارش گام‌ها متمرکز هستند، نسل فعلی و آینده این ابزارها قابلیت‌های بیشتری داشته و به خوبی به ابزارهایی برای ارائه بازخوردهای تشخیصی و تجویزی تبدیل می‌شوند. محاصره کاربران با این ابزارهای هوشمندتر و کارآتر، در واقع چشم‌اندازی از رشد تکنولوژی ها، خدمات‌دهندگان، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، شرکت‌های مخابراتی، سازندگان قطعات اولیه، موسسات بهداشتی و ارائه دهندگان خدمات سلامتی و ... در سال‌های آینده را به تصویر می‌کشند.»

«رامون لیاماث» یکی دیگر از کارشناسان این موسسه معتقد است: «دو عامل کلیدی باعث رشد این بازار در فصل دوم سال جاری میلادی شده اند؛ تقاضای بیشتر برای ابزارهای پوشیدنی هوشمند و کاهش کندتر تقاضا در بازار ابزارهای پوشیدنی ابتدایی. کاربران حالا از ابزارهای پوشیدنی امکانات بیشتری می‌خواهند و ساعت‌های هوشمند این نیاز را به خوبی برآورده می‌کنند. علاوه بر این، بازیگران تازه وارد بازار ساعت‌های هوشمند مانند Fitbit و دیگر تولیدکنندگان چینی هم توانسته‌اند در این فصل رشد قابل قبولی را به ثبت برسانند. با اینکه ابزارهای پوشیدنی ابتدایی در چند فصل متوالی گذشته شاهد کاهش میزان رشد خودشان در این بازار بوده‌اند، اما این به معنای آن نیست که دیگر در این بازار جایگاهی ندارند. این محصولات هنوز هم در بخش‌های مختلف این بازار وجود داشته و مورد توجه کاربرانی قرار می‌گیرند که به دنبال یک ابزار پوشیدنی ساده، ارزان و کاربردی هستند.»

26 (1)