به روز شدن پرچمدار دوربین‌های ورزشی

هر قدر که مشخصات دوربین بهتر می‌شود قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. نسخه Black گوپرو که دارای پردازنده اختصاصی گوپرو است (که این پردازنده سال گذشته معرفی شد ) دارای قابلیت تصویربرداری با کیفیت K۴ و ۶۰ فریم برثانیه و همچنین سوپراسلوموشن است. این دوربین همچنین امکان پخش زنده تصویر روی شبکه‌های اجتماعی را نیز دارد. هایپرلپس ویژگی تصویری جذاب دیگری است که به این دوربین اضافه شده است. اما شاید یکی از مهم‌ترین مشخصات این دوربین که آن را از پیشینه‌اش جدا می‌کند لرزشگیر آن باشد که در مدل Black بهبود یافته است. از نظر اندازه گوپرو Hero ۷ Black تقریبا هم اندازه Hero ۵ و Hero ۶ Black است و این به آن معنی است که تمامی لوازم جانبی آنها روی Hero ۷ هم کار می‌کند.

به جز اینها دوربین جدید گوپرو ضد آب بوده و از قابلیت‌های صفحه نمایش‌ LCD لمسی، کارکردن با فرامین صوتی و گرفتن بک آپ خودکار روی سرویس کلاد گوپرو (در صورت اتصال به وای‌فای) برخوردار است. از نظر دیزاین دوربین پرچمدار گوپرو نیز همچنان از دیزاین محصول سال ۲۰۱۶ این شرکت یعنی Hero ۵ Black پیروی می‌کند. کمی رابط کاربری صفحه نمایش پشتی آن تغییر کرده و بهتر شده ولی برای دارندگان Hero ۵ و Hero ۶ کاملا آشناست. دوربین گوپرو Hero ۷ Black بسیار شبیه به Hero ۶ Black است، اما نکته متفاوت این است که در دوربین جدید شاهد پردازنده اختصاصی گوپرو هستیم که طی یک سال گذشته این شرکت روی آن کار می‌کرده است. این پردازنده GP۱ نام دارد و در Hero ۶ Black هم به کار رفته است. تا قبل از این پردازنده‌های گوپرو ازسوی شرکت Ambarella تولید می‌شد اما در Hero ۷ Black شرکت RAM بیشتری در آن قرار داده و حالا آن را کاملا اختصاصی کرده است.

شاید یکی از مهم‌ترین تغییرات در دوربین جدید گوپرو ویژگی Hypersmooth باشد که بهبود قابل توجهی در لرزش‌گیر دیجیتالی تصویر نسبت به مدل‌های قبلی ایجاد کرده است. گوپرو البته همواره به دنبال تصویر کم لرزش‌تر در دوربین‌های خودش بوده اما ویژگی جدید Hypersmooth تغییر بزرگی در تصویر ایجاد کرده است به‌طوری که در فیلم‌های آن مشخص است حتی هنگام دویدن یا تکان شدید، تصویر دوربین بسیار ثابت و حرکات آن نرم است. کارکرد آن به این صورت است که با کراپ کردن تصویر پرش گوشه‌های تصویر را به کمک RAM و پردازش قوی تصویر جبران می‌کند. در واقع سیستم آن به گونه‌ای است که به‌طور لحظه‌ای حدس می‌زند تکان تصویر چگونه خواهد بود و خود را بر اساس آن انطباق می‌دهد.

نتیجه این ثبات دیجیتالی تصویر واقعا خیره‌کننده است. کسانی که این دوربین را تست کرده‌اند معتقدند که نتیجه آن برابر با استفاده از گیمبال ( ثابت‌کننده فیزیکی تصویر) است حتی وقتی می‌دوید یا بالا و پایین می‌پرید تصویر ثابت است. در دوربین جدید گوپرو امکان پخش زنده تصویر روی سرویس‌های ویدئویی مانند فیس‌بوک، یوتیوب، Twitch و Vimeo هم هست. البته برای این کار دوربین باید به یک موبایل متصل شود و از طریق اینترنت موبایل این کار انجام گیرد. ویژگی تایم‌لپس هم در دوربین جدید گوپرو وجود دارد و نام آن TimeWarp است. با آن می‌توان تصاویری نرم با ویژگی تایم لپس تولید کرد. دوربین آن همچنین دارای ویژگی SuperPhoto است که در واقع همان HDR است که در دوربین پیکسل یا آی‌فون هم آن را دیده‌ایم. دوربین Hero ۷ Black قادر به فیلمبرداری با کیفیت K۴ و ۶۰ فریم برثانیه است.

با کیفیت ۲.۷K‌ می‌تواند تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت ۱۰۸۰p با نرخ ۲۴۰ فریم برثانیه تصویربرداری کند. دوربین آن ۱۲ مگاپیکسلی است و قادر به عکاسی با فرمت RAW هم هست. همچنین دارای چیپ وای‌فای،GPS و سیستم تشخیص چهره یا لبخند هم هست. این دوربین قادر به فیلترکردن صدای باد است. دو نسخه ارزان‌تر یعنی نقره‌ای و سفید قابلیت‌های Black را ندارند مثلا پردازنده GP۱ روی آنها استفاده نشده است و با گریپ لرزش‌گیر Karma این شرکت نیز کار نمی‌کنند. اما آنها هم دوربین‌های خودی در رده قیمتی‌شان هستند.

 hero ۷ Silver شبیه دوربین hero ۶ Black است که سال گذشته معرفی شد و می‌تواند با کیفیت K۴ و با نرخ ۳۰فریم بر ثانیه تصویربرداری کند و عکس‌های ۱۰ مگاپیکسلی بگیرد. بعد از شکست بزرگ شرکت گوپرو در ساخت پهپاد، این شرکت تمرکز خود را دوباره روی دوربین گذاشته است و دوربینHero ۷ آغاز خوبی برای این تمرکز است.