اولین گوشی G5 هوآوی با صفحه نمایش منعطف توسعه می‌یابد

پیش از این گفته شده بود که هوآوی همه تلاش خود را به کار بسته است تا اولین سازنده‌ای باشد که گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو را معرفی می‌کند. در اغلب گزارش‌های اخیر اشاره شده بود که هوآوی در واقع تمایل دارد سامسونگ را در زمینه توسعه این گوشی‌های خلاقانه شکست دهد و گوی سبقت را از این غول تکنولوژی برباید. حالا ادعای کن‌هو از طرف دیگر به نحوی نشان می‌دهد که برنامه‌های هوآوی برای معرفی اولین گوشی هوشمند منعطف جهان احتمالا با تاخیر مواجه شده است. خبرهای اخیر حاکی از آن هستند که سامسونگ ممکن است اولین گوشی هوشمند خود را با صفحه نمایش منعطف در نوامبر امسال معرفی کند و به این ترتیب هوآوی هم احتمالا فرصت کافی را برای تکمیل روند توسعه محصول مشابه خود نخواهد یافت. همان‌طور که اشاره کردیم، Galaxy F یا Galaxy X در ماه نوامبر امسال رسما رونمایی می‌شود اما حدس می‌زنیم که تا سال ۲۰۱۹ در دسترس قرار نگیرد.

شایعه شده است که گوشی هوشمند تاشوی هوآوی پنل نمایش ۸ اینچی دارد. هوآوی این پنل را از سازنده‌ای به نام BOE تامین می‌کند و با ارائه آن در تلاش است به مفهوم گوشی – تبلت در دنیای تکنولوژی معنای تازه‌تری ببخشد. از طرف دیگر گفته می‌شود که سامسونگ در تلاش است این محصول تازه را در قالب یک تبلت نوین با قابلیت حمل آسان‌تر توسعه دهد. هوآوی ممکن است اولین گوشی هوشمند منعطف خود را در اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی کند اما معتقدیم که این کمپانی همچنان در زمره اولین سازندگانی قرار می‌گیرد که موفق به دستیابی به این تکنولوژی می‌شوند و همچنان در ردیف اولین سازندگان گوشی‌های هوشمند منعطف قرار خواهد گرفت. هوآوی این محصول تازه را با پشتیبانی از G۵ و پلت‌فرم گوشی – به – کامپیوتر که ابتدا سال گذشته با پرچمدار  Mate ۱۰ معرفی شد، توسعه می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که بتواند به کمک این قابلیت‌های کارآمد بسیاری از کاربران را تشویق به خرید گوشی هوشمند منعطف خود کند و این کاربران هم با کمال میل محصول خلاقانه هوآوی را جایگزین لپ‌تاپ‌های خود کنند.

ریچارد یو، مدیرعامل هوآوی، چندی پیش در این باره صحبت کرد و به یکی از خبرگزاری‌های آلمانی گفت که گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه نمایش تاشو در آینده قادر خواهند بود جایگزین کامپیوترهای شخصی کاربران شوند. اولین گوشی هوشمند منعطف هوآوی احتمالا از تکنولوژی‌های نوین و متعددی بهره می‌برد و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۱۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد. برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اولین گوشی هوشمند منعطف سامسونگ هم ممکن است حداقل ۱۵۰۰ دلار قیمت داشته باشد. از طرف دیگر سازندگان چینی متعددی وجود دارند که در تلاش برای رقابت با سامسونگ همواره محصولات هوشمند خود را با قیمت بسیار کمتری روانه بازار می‌کنند و ممکن است این موضوع علاوه بر این حقیقت که قیمت پنل‌های منعطف تامین‌کنندگان چینی کمتر است، باعث شود در آینده شاهد کاهش قیمت تمام شده و در نتیجه قیمت فروش این محصولات نوین باشیم.