کدام گوشی‌ها اندروید 9 را دریافت می‌کنند؟

موتورولا: در گذشته موتورولا سابقه درخشانی در انتشار نسخه جدید اندروید در کمتر از یک هفته پس از انتشار آن برای اسمارت‌فون‌هایش داشت؛ اما متاسفانه این رویه امروزه تغییر کرده است. این کمپانی که حالا به شرکت لنوو تعلق دارد لیست گوشی‌هایی را که قادر به دریافت اندروید پای خواهند بود منتشر کرده است. موتورولا گفته اندروید جدید پاییز امسال برای گوشی‌های موتو زد۳، موتو زد۳ پلی، موتو زد۲ فورس ادیشن، موتو زد۲ پلی، موتو ایکس۴، موتو جی۶ پلاس، موتو جی۶ و موتو جی۶ پلی عرضه می‌شود.

سونی: سونی هم لیست اسمارت‌فون‌های خود را که می‌توانند اندروید جدید را دریافت کنند منتشر کرده، البته با این تفاوت که تاریخ عرضه را با دقت زمانی بالاتری اعلام کرده است. به این ترتیب درماه نوامبر گوشی‌های اکسپریا ایکس زد۲، اکسپریا ایکس زد۲ پرمیوم، اکسپریا ایکس زد۲ کامپکت، اکسپریا ایکس‌زد پرمیوم، ایکس زد۱ و  ایکس زد۱ کامپکت عرضه می‌شوند. در اوایل سال ۲۰۱۹ هم گوشی‌های ایکس ای۲، ایکس ای۲ اولترا و ایکس ای۲ پلاس روانه بازار خواهند شد.

وان‌پلاس: شرکت وان‌پلاس از گوشی مدل وان‌پلاس ۶ برای شرکت در برنامه بتا اندروید پای استفاده کرد و سپتامبر امسال اندروید پای را برای این گوشی عرضه کرد. وان‌پلاس گفته دو گوشی وان‌پلاس ۵/ ۵ تی و وان‌پلاس ۳/ ۳ تی هم طی همین ماه اندروید ۹ را دریافت خواهند کرد.

سامسونگ: شرکت سامسونگ در عرضه با تاخیر نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید شهرت بسیار زیادی دارد. گفته می‌شود اولین سری از گوشی‌های گلکسی شرکت از جمله اس۹، اس۹ پلاس، نوت ۹ احتمالا ماه مارس سال آینده اندروید ۹ را دریافت کنند و یکی دو ماه پس از آن هم اندروید جدید برای دیگر گوشی‌های سامسونگ قابل دریافت باشد.

ال‌جی: کمپانی ال‌جی هنوز تاریخ و مدل خاصی را برای دریافت اندروید پای اعلام نکرده است. اما انتظار می‌رود اسمارت‌فون‌هایی که طی ۱۲ تا ۱۸ ماه گذشته توسط این شرکت تولید شده‌اند، این نسخه جدید را دریافت کنند؛ اما بهتر است تا اعلام رسمی شرکت ال‌جی منتظر بمانیم.