حسگر اثر انگشت در گلکسی اس‌10

اسکنر عنبیه چشم در ابتدا مشکلات مشخصی داشت. اما سامسونگ با کار روی آن توانست به یک استاندارد خوب و قابل‌قبولی دست پیدا کند. حتی الان این اسکنر چشمان شما را از پشت عینک طبی هم تشخیص خواهد بود. اما باز هم برخی عقیده دارند که این حرکت سامسونگ، هوشمندانه است. چون این قابلیت همچنان ناکارآمد‌تر از تشخیص چهره و حسگر اثرانگشت است. چرایی این امر هم مشخص است. به نظر می‌رسد که گلکسی اس‌۱۰ سامسونگ تلاش می‌کند که حاشیه صفحه خود را باریک و باریک‌ترکند.

در چنین شرایطی استفاده از یک اسکنر چشم منطقی نخواهد بود و فضای اضافی را اشغال می‌کند. پس بهتر است که این سنسور اضافی حذف تا فضا برای صفحه‌نمایش بیشتر ایجاد شود. همچنین ممکن است که سامسونگ طراحی کاملا رادیکال را در نظر داشته باشد. اگر این چنین باشد، باید منتظر باشیم که سامسونگ مفهوم صفحه‌نمایش بدون حاشیه را کاملا تغییر دهد. شاید شاهد یک صفحه‌نمایش کاملا بدون حاشیه باشیم. در چنین شرایطی احتمال دارد که دوربین جلو نیز به زیر صفحه منتقل شود و نور از یکسری منافذ صفحه‌نمایش به سنسور برسد. در این صورت احتمالا با چراغ LED هم باید خداحافظی کنیم.

حسگر اثر انگشت اولتراسونیک یک مزیت دیگر هم خواهد داشت. این اسکنر نسبت به اسکنر اپتیکال به‌کار رفته در میت ۲۰ پرو یا وان پلاس ۶T تا ۳۰ درصد سریع‌تر خواهد بود. با چنین سرعتی نیازی به انتخاب دیگری نخواهد بود. همچنین احتمال دارد که این حسگر هم به زیر صفحه‌نمایش منتقل شود. البته ممکن است سامسونگ یک نقشه ضروری را در دستورکار داشته باشد. یعنی اگر انتقال حسگر به زیر صفحه موفق نبود، حسگر اثرانگشت بر روی دکمه پاور قرار بگیرد. سامسونگ پیش از این با نسل جدید گوشی گلکسی A۷ این کار را انجام داد. پس با دانش فعلی، گلکسی اس‌۱۰ سامسونگ حسگر اثر انگشت اولتراسونیک و همچنین حسگر تشخیص چهره خواهد داشت. اما حسگر عنبیه چشم حذف خواهد شد. همچنین این گوشی در سه نسخه لایت، پلاس و معمولی عرضه خواهد شد.