هشدار درباره برخی ویدئوهای یوتیوب

یوتیوب در بهترین حالت یک پلت‌فرم کارآمد برای کاربران است. طبق اطلاعات این موسسه، ۸۷ درصد افراد شرکت‌کننده در این مطالعه معتقدند که یوتیوب نقش مهمی در یادگیری نحوه انجام کارهای جدید دارد. این مزیت برای تمام سنین وجود دارد و اینکه نیمی از افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال و ۴۱ درصد افراد ۶۵ سال به بالا اعلام کرده‌اند که از یوتیوب برای یادگیری مهارت‌های جدید استفاده می‌کنند. در طرف دیگر هم مشکلاتی در رابطه با یوتیوب وجود دارد.

این موسسه متوجه شده که از هر ۵ نفر، ۳ نفر آنها اعلام کرده‌اند با ویدئوهایی در یوتیوب مواجه می‌شوند که در آنها شخصی در خطر قرار دارد یا در یک موقعیت دردسرساز قرار گرفته است. دوسوم از کاربران هم اعلام کرده‌اند که گاهی اوقات با ویدئوهای غیرواقعی مواجه می‌شوند و ۱۵ درصد هم گفته‌اند همیشه با چنین ویدئوهایی مواجه می‌شوند. این یک مشکل واقعی برای پلت‌فرم یوتیوب محسوب می‌شود که امروزه به بزرگ‌ترین منبع برای آموزش انجام بسیاری از کارها برای اولین بار تبدیل شده است. ۵۳ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این موسسه می‌گویند امروزه یوتیوب به یک منبع بسیار مهم برای آگاهی از اتفاقات سراسر دنیا تبدیل شده است.

زمانی که از یوتیوب درباره این اتفاقات سوال شد، این شرکت به یکسری اطلاعات و تلاش‌های در حال انجام برای نظارت بر محتوای ویدئوهای این پلت‌فرم برای جلوگیری از انتشار ویدئوهای نامناسب و ناهنجار اشاره کرد. برای مثال این شرکت اشاره کرد که در نیمه اول سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۷ میلیون ویدئوی نامناسب و ناهنجار را از این پلت‌فرم حذف کرده است. حال باید دید این اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های جدید یوتیوب تا چه اندازه می‌تواند از تاثیرات منفی و خطراتی که این پلت‌فرم برای کاربران به‌وجود می‌آورد جلوگیری کند.