«سو‌بلک» (Sue Black)

26 (1)

سو‌بلک یک متخصص علوم انسانی اسکاتلندی است. سو‌بلک بنیانگذار کلاس‌های آنلاین «تک مامز» (techmums) است. وی در این کلاس‌های مجازی با مادران درباره فناوری‌های روز صحبت کرده و نحوه استفاده از این فناوری‌ها را برای آنها توضیح می‌دهد. وی تحصیلات خود را در «دانشگاه آبردین» اسکاتلند (University of Aberdeen) به پایان رسانده است. امسال نیز سوبلک با فیس‌بوک برای راه‌اندازی «تک مامز تی‌وی» (techmumsTV)، همکاری کرد و طی آن یک وب‌سایتی راه‌اندازی کرد که روزانه ۳۰۰ هزار بیننده داشت. سو‌بلک به‌خاطر راه‌اندازی این وب‌سایت و آگاه‌سازی افراد موفق به دریافت جایزه «BIMA» شد. در حال‌حاضر سوبلک مشاور دولتی، متخصص امور مشاوره فناوری زنان و مربی «Google Campus for Mums» است.

 

فرانچسکا بریا

26 (2)

«فرانچسکا بریا» مدیر اصلی فناوری و دیجیتال نوآوری در شهر بارسلونای، اسپانیا است. وی در آنجا پروژه‌های متعدد اروپایی را رهبری می‌کند. بریا در حال‌حاضر مدیر پروژه «DECODE» است. این پروژه مانند فناوری «بلاک‌چین» کمک می‌کند تا افراد بتوانند بر اطلاعات خود نظارت بیشتری داشته باشند. بریا دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم اجتماعی و کارشناسی ارشد در رشته الکترونیک و نوآوری از «کالج لندن» است.

 

جولیا بوش

26 (3)

«جولیا بوش» کمپانی Outfittery را در سال ۲۰۱۲ تاسیس کرد. Outfittery یک کمپانی خرید لباس است. امروز کمپانی Outfittery ۶ هزار مشتری در ۸ کشور دارد. جولیا بوش علاوه بر این کمپانی در توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی نیز بسیار فعال است ودر کمپانی خود نیز بخشی را برای معرفی سیستم‌های هوش مصنوعی اختصاص داده است.

 

امانوئل شارپنتیر

26 (4)

امانوئل شارپنتیر استاد و پژوهشگر فرانسوی در رشته میکروب شناسی، ژنتیک و بیوشیمی است. وی از سال ۲۰۱۵ مدیر «موسسه ماکس پلانک زیست‌شناسی عفونت» (Max Planck Institute for Infection Biology) در برلین آلمان است.  این دانشمند فرانسوی در سال ۲۰۱۲ به همراه چند پژوهشگر دیگر موفق به کشف «کریسپر» (CRISPR) شد. تناوب‌های کوتاه پالیندروم فاصله‌دار منظمِ خوشه‌ای یا کریسپر بخشی از دی‌.ان‌.ای پروکاریوت هستند که حاوی تناوب‌های کوتاه توالی‌های بنیادین هستند. کریسپر نوعی سیستم ایمنی تطابق‌پذیر در باکتری‌ها است که آنها را قادر به کشف دی‌.ان‌.ای ویروس و بعد نابودی‌شان می‌کند. بخشی از سیستم کریسپر، پروتئینی به نام کَس۹ (Cas۹) است که قابلیت جست‌وجو، برش زدن و سرانجام استحاله دی‌.ان‌.ای ویروس را به روشی خاص دارد. فناوری کریسپر به دانشمندان اجازه می‌دهد، تغییراتی در دی‌.ان‌.ای سلول‌ها ایجاد کنند. «امانوئل شارپنتیر» در حال تاسیس واحد تحقیقاتی خود در موسسه ماکس‌پلانک در برلین آلمان است. وی قبلا در «دانشگاه هومبولت»، «دانشکده پزشکی دانشگاه هانوفر» و «دانشگاه وین» پست‌های مهمی داشته است.

 

جما کلیمنت

26 (5)

«جما کلیمنت» کسب و کار واقعیت مجازی «Nesplora» خود را در سال ۲۰۰۹ و پس از بیش از یک دهه مطالعه آغاز کرد.در موسسه Nesplora جما کلیمنت، ابزارهایی برای مطالعه و رفتار انسان از جمله آزمایشاتی که قادر به تشخیص برخی بیماری‌ها هستند، توسعه داده می‌شود. موسسه مذکور می‌تواند با ابزارهایی که توسعه می‌دهد، به کسانی که مبتلا به آسیب مغزی، اختلال نقص توجه، اسکیزوفرنی یا بیماری‌های عصبی - مغزی مانند زوال عقل هستند، کمک کند.

 

مارتا لین فاکس

26 (6)

مارتا لین فاکس در سال ۱۹۹۸ وب‌سایت رسمی سفر به نام «Lastminute.com» را تاسیس کرد و دو سال بعد سهام آن را فروخت. در سال ۲۰۱۵ «مارتا لین فاکس» موسسه Doteveryone را تاسیس کرد. موسسهDoteveryone یک موسسه تحقیقاتی در زمینه حمایت از فناوری است. مارتا لین‌فاکس علاوه بر اینکه مدیر و موسس Doteveryone، است عضو هیات‌مدیره توییتر نیز است.

 

جید له میتره

26 (7)

جید له میتره در سال ۲۰۱۶ شرکت روباتیک «Hease» را تاسیس کرد. شرکت روباتیک Hease تاکنون ۳/ ۲ میلیون دلار برای وی سود داشته است. «جید له میتره»  اخیرا شرکت «Lyon-Is-AI» را برای ترویج سیستم هوش مصنوعی فرانسه تاسیس کرده است. وی عضو انجمن «Social Robots Community» «زنان‌روباتیک» (Women Robotics) است.

 

لورن مینیل شیکلن

26 (8)

«لورن مینیل شیکلن» موسس شرکت داروسازی «Enyo Pharma» است. شرکت داروسازی «Enyo Pharma» یک کمپانی زیست فناور است که با شناسایی و آزمایش روی ویروس‌ها داروهایی مقاوم در برابر برخی باکتری‌ها را تولید می‌کند. این شرکت تاکنون 6/ 73 میلیون دلار سود برای وی داشته است. «لورن مینیل شیکلن» بیش از یک دهه تجربه در علوم ژنتیکی دارد. قبلا او مهندس موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی «Inserm» در فرانسه بود. این کارآفرین دارای ۳ اختراع است.

 

کلیر نورال

26 (9)

دکتر «کلیر نورال» توسعه‌دهنده برنامه «ADA Health» است. تاکنون بیش از ۴ میلیون نفر این برنامه دارای سیستم هوش مصنوعی را دانلود کرده‌اند.  برنامه ADA Health به‌عنوان بهترین برنامه پزشکی در بیش از ۱۳۰ کشور شناخته شده است.  وی عضو «انجمن سلامت دیجیتال» (Digital Health Council) بریتانیا و کارشناس کارآفرینی «دانشگاه آکسفورد» است. دکتر «کلیر نورال» قبلا متخصص اطفال بود. وی دارای دکترای علوم اعصاب دانشگاه کمبریج است.

 

ورنا پوزدار

26 (10)

«ورنا پوزدار» توسعه‌دهنده برنامه Fox & Sheep برای کودکان است. اکنون ۱۰ میلیون نفر برنامه Fox & Sheep را دانلود کرده‌اند و بنابراین «ورنا پوزدار» بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده برنامه کودکان در آلمان است. پوزدار همچنین موسس استارت‌آپ غیر‌انتفاعی «Teens» نیز است.  قابل ذکر است که این کارآفرین قبلا نیز برنامه‌هایی نظیر برنامه dating app be۲ و پلت‌فرم آموزشی Scoyo را توسعه داده است.