علاوه بر این، این سهامداران اشاره به درخواست مایکروسافت از دولت برای تنظیم قوانین در مورد تکنولوژی تشخیص چهره دارند که مدعی شده است این نوع فناوری می‌تواند منجر به نقض حقوق بنیادی افراد شود. مایکروسافت سال گذشته مجموعه‌ای از اصولی را که این شرکت برای توسعه کار خود در زمینه تکنولوژی تشخیص چهره طراحی کرده بود، معرفی کرد و سپس گوگل اعلام کرد که فناوری خود را تا زمانی که سیاست‌های درست و پیامدهای استفاده از این فناوری شناسایی اعلام نشود، عرضه نخواهد کرد.

 فناوری آمازون مدتی است که موجب نگرانی شده است و گروه‌های فعال حقوق مدنی، کارمندان و سرمایه‌گذاران از این شرکت خواسته‌اند تا از ارائه این تکنولوژی به سازمان‌های دولتی امتناع کند. سال گذشته گزارش‌ها نشان داد که فناوری تشخیص چهره آمازون در دسترس پلیس آمریکا قرار گذاشته شده است. سهامداران در درخواست خود آورده‌اند: سهامداران درخواست می‌کنند که هیات‌مدیره، فروش تکنولوژی تشخیص چهره را به سازمان‌های دولتی ممنوع کند، مگر اینکه هیات‌مدیره پس از ارزیابی با استفاده از شواهد مستقل، نتیجه‌گیری کند که این تکنولوژی باعث نقض حقوق مدنی و حقوق‌بشر نمی‌شود.

آنها همچنین توصیه کردند که هیات‌مدیره در کنار کارشناسان و مدافعان حقوق مدنی بررسی کند که این نوع فناوری چگونه می‌تواند همراه با حفظ حریم خصوصی فعالیت کند و اینکه چگونه می‌تواند بر افراد رنگین‌پوست، مهاجران و فعالان تاثیر بگذارد. آمازون باید این خطرات بالقوه را کاهش دهد. بیانیه آنها همچنین تذکر داده است که این فناوری به دولت‌های سرکوبگر فروخته نشود. سهامداران به دنبال رای‌گیری و تصویب یک قطعنامه در نشست تابستان سهامداران آمازون هستند.