وی همچنین اضافه کرد: آمار شکایت از پیامک‌های مزاحم نیز کاهش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است که نشان از این دارند که سیستم به‌خوبی کار می‌کند. این قاطعیت را ادامه می‌دهیم هرچند برای برخی خوشایند نباشد. وی گفت: موضوع جریمه «لغو مجوز» بدون اغماض و پذیرش توجیه در قبال این تخلف، به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ و اجرایی خواهد شد. اول بهمن ماه به دنبال دستور صریح رئیس‌جمهور به وزیر ارتباطات برای قطع پیامک‌های تبلیغاتی، آذری جهرمی از اخطار جدی به دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه‌های غیرقانونی سیم‌کارت تلفن همراه در اختیار ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم قرار می‌دهند خبر داد.

همچنین وزیر ارتباطات در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تصمیم فیلترینگ اینستاگرام از سوی دولت، گفت: هیچ امر حاکمیتی برای بستن اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است. آذری جهرمی در واکنش به نقل قول کریمی قدوسی نماینده مجلس از وزیر ارتباطات که اینستاگرام به زودی فیلتر می‌شود، در توییتر نوشت: نظر یک نهاد، نظر حاکمیت نیست. وی خاطرنشان کرد: در مجلس به کریمی قدوسی عرض کردم که چه نهادی برای اولین بار نسخه‌های فارسی تلگرام را طرح و حمایت کرد و ما نقشی نداریم؛ نمی‌دانم چرا این سخنان را فیلتر کرده‌اند.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزیر ارتباطات نقل کرده که گفته به زودی اینستاگرام را فیلتر می‌کنیم و رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند. وی در گفت‌وگویی با خانه ملت اظهارکرد: «آذری‌جهرمی به من گفت اینستاگرام را به زودی فیلتر می‌کنیم. فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و وزیر ارتباطات به خود من گفت به زودی انجامش می‌دهم.» قدوسی درباره عملیاتی نشدن فیلتر اینستاگرام تاکنون عنوان کرد:« حسن روحانی اجازه این کار را نمی‌دهد و رئیس‌جمهور و وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند.»