در گزارش مالی مربوط به سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی که اسپاتیفای به تازگی آن را منتشر کرده است به وضوح می‌توان دریافت که این شرکت موفق شده است برای اولین بار در تاریخ فعالیت خود به یک سود عملیاتی ۱۰۷ میلیون دلاری دست پیدا کند که از طریق افزایش تعداد کاربران و مشترکان فعال در این پلت‌فرم و در نتیجه رشد محبوبیت و تعداد آگهی‌های تبلیغاتی در آن به دست آمده است. این در حالی است که آمارهای قبلی از تعداد کاربران رایگان و مشترکان پولی اسپاتیفای کمتر از ۱۹۱ میلیون نفر کاربر بود و حالا از مرز ۲۰۷ میلیون نفر نیز گذر کرده است. این به‌آن معناست که اسپاتیفای بیش از ۹۶ میلیون مشترک پولی دارد در حالی که بزرگ‌ترین رقیب آن یعنی اپل موزیک تنها ۵۰ میلیون مشترک پولی را میزبانی می‌کند. این اعداد و ارقام به تنهایی نشان‌دهنده موفقیت و پیروزی اسپاتیفای در برابر رقبای قدرتمند خود در بازار پر رونق سرویس‌های استریم آنلاین است.

در این گزارش‌ها همچنین درآمد کلی اسپاتیفای ۷/ ۱ میلیارد دلار اعلام شده است که ۱۰۷ میلیون دلار آن سود عملیاتی بوده است. نرم‌افزار و اپلیکیشن اسپاتیفای که برای سیستم‌عامل اندروید، iOS، ویندوز و مک قابل استفاده و اجراست، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت کاملا قانونی با رعایت حق کپی رایت و ناشران موسیقی، به‌صورت آنلاین موسیقی‌های مورد علاقه خود را جست‌وجو کرده و به آنها گوش بسپارند. بدون شک، کاربران منطقه آمریکای شمالی که شامل ایالات متحده آمریکا و کانادا می‌شود، از بزرگ‌ترین طرفداران و کاربران اپلیکیشن‌های استریم موسیقی همچون اپلیکیشن اسپاتیفای به شمار می‌روند. ایالات‌متحده به تنهایی حدود ۴۰ درصد از درآمد سرویس‌های موسیقی در جهان را به خود اختصاص داده است.

اپلیکیشن اسپاتیفای در سال ۲۰۰۶ میلادی در سوئد تاسیس و راه‌اندازی شد و از آن سال تاکنون نیز توانسته است توجه و علاقه میلیون‌ها کاربر موبایل را به خود جلب کند و موجب رضایت و تجربه لذت بخش آنها در گوش سپردن به موسیقی‌های موردنظرشان شود. از بزرگ‌ترین رقبای اسپاتیفای می‌توان به اپل موزیک و پاندورا اشاره کرد که آنها نیز سهم قابل‌توجهی از بازارهای مرتبط با پخش آنلاین موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند، اما هنوز به جایگاه اسپاتیفای دست پیدا نکرده‌اند.