تغییرات آی‌پد مینی ۲۰۱۹

اما موضوع جالب شاید این باشد که اپل بعد از ۴ سال تقریبا هیچ تغییری در آی‌پد مینی ۲۰۱۹ ایجاد نکرده است. ابعادی که از آی‌پد مینی ۲۰۱۹ لو رفته دقیقا برابر با ابعاد آی‌پد مینی فعلی در بازار است که سال ۲۰۱۵ معرفی شد. بر اساس گزارش MacOtakara حتی پورت لایتنینگ و جک هدفون هم تغییر نکرده است! همان‌طور که می‌دانید اپل در آی‌پد پرو هم پورت لایتنینگ و هم جک هدفون را حذف کرد و فقط یک پورت USB-C را جایگزین آن دو کرد.

تغییرات ظاهری

ظاهرا اپل فقط یک تغییر را برای آی‌پد مینی ۲۰۱۹ در نظر گرفته، آن هم تغییر جای میکروفن است! گفته می‌شود میکروفن آی‌پد مینی ۲۰۱۹ در پشت دستگاه به وسط و بالا منتقل شده است. این تغییر اگر واقعی باشد، برای کاربر نه‌تنها هیچ سودی ندارد، بلکه دیگر نمی‌تواند از قاب آی‌پد مینی قبلی برای آی‌پد مینی جدید استفاده کند و محکوم می‌شود به خرید قاب‌های جدید.

تغییرات باطنی

شنیده‌ها حکایت از تغییرات قابل توجهی در بخش پردازش آی‌پد مینی ۲۰۱۹ دارد. اپل احتمالا از چیپست A۱۰ Fusion یا A۱۰X Fusion استفاده خواهد کرد. به این ترتیب قدرت پردازشی آی‌پد مینی ۲۰۱۹ به اندازه قدرت آی‌پد پرو ۲۰۱۸ یا آی‌پد ۲۰۱۸ خواهد شد. هر دوی این آی‌پدها توانایی پشتیبانی از مداد اپل (Apple pencil) را هم دارند و احتمالا این ویژگی را هم در آی‌پد مینی ۲۰۱۹ شاهد خواهیم بود.