بررسی یک عینک دیجیتالی

عینک هوشمند NORTH FOCALS یک ماه قبل معرفی شد. قیمت این عینک ۹۹۹ دلار است، اما مدل پایه این عینک هوشمند که مورد تست قرار گرفته ۵۹۹ دلار قیمت دارد. لنزهای قابل تعویض آن هم جداگانه ۲۰۰ دلار قیمت ‌دارند. لنز حذف‌کننده نور آبی و برخی لنزهای متنوع دیگر هم هرکدام ۱۰۰ دلار قیمت دارند. در واقع می‌توان گفت که کل پکیچ این عینک را می‌توانید با ۱۰۰۰ دلار خریداری کنید. نحوه خرید آن هم به‌صورت آنلاین است.  پس از چند هفته پوشیدن عینک به خوبی می‌فهمید که این عینک به راحتی عینک‌های واقعی است. تکنولوژی این عینک هوشمند براساس پتنت خریداری شده عینک اینتل است و البته به خوبی کار می‌کند. عینک از طریق بلوتوث به موبایل شما متصل می‌شود درست مانند هر محصول پوشیدنی هوشمند دیگر. عینک می‌تواند نوتیفیکیشن‌های موبایل شما را روی صفحه خود نشان دهد.  کنترل این عینک هوشمند از طریق یک حلقه صورت می‌گیرد که آن را داخل انگشت خود قرار می‌دهید. این حلقه دارای یک دسته کنترلر کوچک است که برای تعویض منوها و محتواهای روی عینک به کار می‌آید.

عینک هوشمند NORTH FOCALS جایگزینی برای موبایل شما نیست، اما احتمالا میزان وابستگی شما به آن را به نحو چشمگیری کم می‌کند. هم عینک و هم حلقه از طریق کیس هوشمندی شارژ می‌شوند. خود کیس هم از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود. نکته اما این است که اندازه کیس بزرگ است و حمل روزمره آن جالب نیست. به همین دلیل باید عینک و حلقه را شبانه شارژ کنید. از طرف دیگر باتری این دو فقط برای یک روز کارکردن کافی است. موضوع دیگر این است که خود عینک هم سنگین‌تر از عینک عادی است. بنابراین بعضی اوقات به این احتیاج پیدا می‌کنید که به‌صورت تان استراحت بدهید. تصویر همانطور که از عکس‌ها مشخص است به‌صورت لیزری به پشت شیشه عینک تابانده می‌شود. همین باعث می‌شود فرق این عینک هوشمند را با عینک هوشمند گوگل دریابیم. در عینک گوگل تکنولوژی تابش تصاویر جلوی عینک قرار داشت و کاملا جلب توجه می‌کرد. تصویر در عینک هوشمند NORTH FOCALS به اندازه ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل به شیشه عینک تابانده می‌شود.

تصویری کاملا واضح است که خوانایی خوبی دارد. نکته اصلی این است که این عینک در طول روز کار نمی‌کند دلیل آن هم این است که تصویر به خوبی بر پس زمینه روشن دیده نمی‌شود. به همین دلیل داشتن لنزهای تیره برای استفاده در روز الزامی است. اشتن میکروفن و اسپیکر روی Focals به شما این امکان را می‌دهد که با الکسا ارتباط برقرار کنید. به نظر می‌رسد این عینک باید اپلیکیشن‌های بیشتری را روی خود فعال کند به خصوص اسپاتیفای توصیه می‌شود. شرکت North سازنده این عینک با مشارکت Mapbox نقشه را به این عینک آورده است. یکی از هیجان‌انگیزترین امکانات یافتن مسیر از طریق عینک است. متاسفانه فعلا این سرویس امکان مسیریابی از طریق پیاده‌روی را می‌دهد. در تست‌های انجام شده در بسیاری اوقات این سرویس اشتباه عمل کرد.   عینک هوشمند NORTH FOCALS به خصوص برای دارندگان آی‌فون چندان توصیه نمی‌شود، دلیل آن هم اشکال در انطباق با iMessage است.