ال جی جی ۸

25 (1)

ال جی برای یک رقابت جدی آماده می‌شود. در جدیدترین محصول این شرکت با نام G۸ طراحان سعی کرده‌اند ویژگی منحصر به فردی را نشان دهند به همین دلیل جایگاه اسپیکر را از صفحه نمایش حذف کرده‌اند. گفته می‌شود کمپانی کره‌ای معمولا هر سال دو پرچمدار را روانه بازار می‌کند: یکی از سری G و دیگری از سری V با امکانات پیشرفته‌تر. البته تبدیل صفحه‌نمایش ایده‌ای است که دیگر کمپانی‌های موبایل به دنبال آن هستند و پیش از این شارپ، شیائومی و برخی دیگر شرکت‌ها از این فناوری برای انتقال صدای مکالمه استفاده کرده‌اند. حال اما ال‌جی قصد دارد از لرزش صفحه برای تولید صدای بیشتری بهره جوید تا بتوان از آن به‌عنوان اسپیکر اصلی استفاده کرد. جی ۸ کماکان یک اسپیکر در لبه پایینی خود دارد اما از لرزش صفحه به‌عنوان کانال دوم صوتی برای ایجاد یک صدای استریو استفاده خواهد شد. این گوشی همچنین به تایید ال‌جی با مبدل صوتی Quad DAC و پشتیبانی از MQA نیز همراه است تا جک هدفون پرچمدار ال‌جی کماکان نسبت به تمام رقبا برتر باشد. قابلیت اسپیکر بوم‌باکس نیز کماکان از جی ۷ به این گوشی ارث رسیده تا وقتی آن را روی میز می‌گذارید صدای بلندتری تولید کند. گفته می‌شود مدل ۱۲۸ گیگابایتی گوشی ال جی G۸ ThinQ با قیمت ۱۱۹۹.۹۹ دلار کانادا (معادل تقریبا ۹۰۳ دلار آمریکا) به فروش برسد.

 

هوآوی ۲۰پرو

25 (2)

این پرچمدار هوآوی که چندی پیش معرفی شد با نمایشگر کشیده و کم حاشیه به همراه بریدگی بالای صفحه یا ناچ و قاب پشتی شیشه‌ای، از گوشی‌های محبوب در بازارهای جهان به حساب می‌آید. حسگر اثر انگشت در پایین نمایشگر، استاندارد مقاومت در برابر آب ، گرد و غبار، دوربین سه گانه با سنسورهای ۴۰ مگاپیکسلی رنگی، ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و ۸ مگاپیکسلی تله فوتو در گوشی هوآوی پی ۲۰ پرو و بسیاری از ویژگی‌های دیگر باعث شده است سری پی ۲۰ هوآوی، اگر بهترین گوشی سال نباشد حداقل به‌عنوان یکی از بهترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سال جاری معرفی شود. در حال حاضر گوشی هوآوی پی ۲۰ با قیمت ۶ میلیون تا ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و گوشی هوآوی پی ۲۰ پرو با قیمت ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تا ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند. این دو گوشی در بازار ایران با گارانتی رسمی مدیا پردازش عرضه می‌شوند. با توجه به اینکه در حال حاضر این دو گوشی به‌صورت محدود وارد بازار شده‌ است، انتظار می‌رود در آینده نزدیک و در صورت حل شدن مشکلات واردات و نرخ ارز، شاهد کاهش قیمت پرچمداران جدید هوآوی باشیم.

 

وان پلاس ۶ تی

25 (3)

دیگر برندی که احتمالا جدیدترین محصولش را در بارسلون به نمایش می‌گذارد کمپانی وان‌پلاس است. این کمپانی چندی پیش از پرچمدار جدید خود، OnePlus 6T رونمایی کرد. این گوشی شامل نسخه بهبود یافته‌ای از صفحه نمایش، دوربین، باتری و طراحی بهینه‌تر است. این گوشی با یک صفحه نمایش 6.41 اینچی AMOLED با رزولوشن 2340x1080 پیکسل با تراکم پیکسلی 402 پیکسل‌براینچ طراحی شده است.  یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های OnePlus 6T حسگر اثر انگشت آن است که زیر نمایشگر قرار گرفته و گفته می‌شود در یک‌سوم ثانیه قادر به باز کردن قفل صفحه است. حسگر اثر انگشت این گوشی از نوع اپتیکال است، یعنی نور را از صفحه نمایش گوشی به انگشت شما تابانده و آن را می‌خواند. این دقیقا همان تکنولوژی‌ای است که در میت 20 پرو هوآوی استفاده شده، اما وان‌پلاس اولین گوشی است که آن را در آمریکا عرضه می‌کند.  ارتقای دیگر در بخش دوربین OnePlus ۶T، قابلیت Nightscape است که به‌طور خلاصه پشتیبانی از HDR را در حالت عکاسی شب فراهم کرده، از ترکیب چند تصویر جزئیات را افزایش داده و میزان نویز و تاری ناشی از حرکت را حذف می‌کند.  تصاویر حالت پرتره در گوشی وان‌پلاس ۶T با قابلیت جدید نورپردازی استودیویی کیفیت بهتری خواهد گرفت. این قابلیت مشابه آن چیزی است که اپل برای دوربین‌ آی‌فون‌های خود عرضه کرد. ظرفیت باتری این گوشی ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت است که به نوبه خود بزرگ‌ترین باتری است که در گوشی‌های این کمپانی استفاده شده است. عمر باتری آن در مقایسه با نسل قبل ۲۳ درصد افزایش داشته که رقم چشمگیری است. پرچمدار جدید وان‌پلاس همچنین از بهترین تراشه اسنپ‌دراگون، یعنی Snapdragon ۸۴۵ چیپستی که در اکثر پرچمدارهای اندرویدی سال ۲۰۱۸ تعبیه شده، استفاده کرده است. قیمت این گوشی بین ۵۴۹ دلار تا ۶۲۹ دلار تخمین زده شده است.

 

آی‌فون xs

25 (4)

اما شرکت اپل که هر سال در ماه سپتامبر به ارائه جدیدترین گوشی ساخته طراحان خود می‌پردازد، به نظر نمی‌رسد در رقابت بارسلون شرکت داشته باشد. آخرین محصول این شرکت XS است که مروری بر برخی ویژگی‌های آن خواهیم داشت. سیستم‌های مختلف تشخیص چهره در گوشی‌های هوشمند یکی از رویاهای سازندگان گوشی است که اپل توانسته در آخرین محصول خود آن را جایگزین اسکنر انگشت کند، اپل با حذف تاچ آی‌دی (Touch ID) از گوشی آی‌فون X و جایگزین کردن آن با قابلیت Face ID نشان داده که کاملا به عملکرد بی‌‌عیب و نقص این ویژگی اطمینان دارد. ویژگی دیگر اپل را می‌توان در طراحی دوربین آی‌فون‌های جدید دید. توانایی در ضبط ویدیو‌های ۴K با نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه این ویژگی شاخص است.  بهره‌مندی گوشی آی‌فون  X  از دوربین سلفی TrueDepth هم خود یک نوآوری محسوب می‌شود که پیش از این مشابه آن را در هیچ گوشی دیگری ندیده بودیم. این سنسور دوربین ۷ مگاپیکسلی به دلیل درک بالایی که از محیط دارد حتی کاربران را قادر به ضبط تصاویر سلفی و سپس بلوری کردن پس‌زمینه می‌کند.  تراشه‌ای که در گوشی آی‌فون X از آن استفاده شده، تراشه A۱۱ Bionic نام دارد. این تراشه بسیار پرقدرت است و از یک موتور عصبی (Neural Engine) اختصاصی بهره می‌برد که امکان دسترسی به ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزاری بسیار متعدد و متنوعی را در آی‌فون ایکس محقق می‌سازد.

 

سامسونگ گلکسی اس ۱۰

25 (5)

سامسونگ گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) پرچمدار جدید سامسونگ است که قصد دارد انقلابی جدید در صنعت موبایل ایجاد کند.  گوشی‌های جدید سامسونگ قادر به ضبط کلیپ‌های فوق آهسته به مدت۴/ ۰ ثانیه تا ۸/ ۰ ثانیه خواهند بود که دو برابر محدودیت آنها در نسل قبلی محسوب می‌شود. همچنین روشنایی ۸۰۰ نیت برای نمایشگرها از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. گفته شده مدل بزرگ‌تر پرچمدار ۲۰۱۹ سامسونگ به یک نمایشگر ۳/ ۶ اینچی با رزولوشن ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز خواهد شد. از نظر سیستم تصویربرداری نیز حضور دوربین‌های سه‌گانه روی پنل پشتی گلکسی اس ۱۰ و مدل پلاس تایید شده است. این سیستم سه‌گانه شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو با گستره پوشش ۴۵ درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/ ۲.۴، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز معمولی ۷۷ درجه و گشودگی دیافراگم f/ ۱.۵ و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه با فوکوس ثابت و گشودگی دیافراگم f/ ۲.۲ می‌شود. دوربین سلفی گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ پلاس و اس ۱۰ به‌عنوان اولین دوربین سلفی جهان معرفی شده که قادر به ضبط کلیپ‌های ۴K است.  پشتیبانی از حالت HDR روی پنل‌های امولد، پوشش محافظتی گوریلا گلس ۶ برای مدل‌های اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس، سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر و اسکن سه بعدی برای دو مدل گران‌تر این سری و قابلیت تشخیص چهره روی هر سه گوشی از دیگر ویژگی‌های در انتظار ارائه این گوشی است. گفته می‌شود این گوشی در روز بیستم فوریه (یکم اسفند) رونمایی خواهد شد.  به‌نظر می‌رسد که گران‌قیمت‌ترین نسخه‌ گلکسی اس ۱۰ پلاس با ۱۲ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه، قیمتی معادل ۱۴۹۹ یورو داشته باشد.

 

شیائومی می‌۹

25 (6)

مشخصات جدیدی از پرچمدار شیائومی که قرار است اول اسفند ماه معرفی شود ارائه شده است که شاید جالب‌ترین آن درباره نسبت نمایشگر به بدنه آن باشد که 7/ 90 درصد است. جالب است بدانید که نسبت نمایشگر به بدنه نسل قبلی این گوشی، یعنی Mi 8 میزان 66/ 83 درصد و آی‌فون XS Max اپل 29/ 84 درصد است. هر چه این درصد بالاتر باشد، میزان حاشیه‌های کناری نمایشگر کمتر خواهد بود. همچنین اعلام شده است که صفحه نمایش 4/ 6 اینچی AMOLED این گوشی که توسط سامسونگ تولید شده، با گوریلا گلس 6 محافظت خواهد شد. رزولوشن این نمایشگر 1080x2220 پیکسل (FHD+) است و بیشینه روشنایی آن 600 نیت است. برای مقایسه بد نیست بدانید که این روشنایی با می‌8 برابر است؛ در حالی که برای گوشی iPhone XS Max بیشینه روشنایی 625 نیت است. نمایشگر می‌9 همچنین برای حالت گیمینگ و شب نیز بهینه شده است. نور نمایشگر بسیار بهتر شده و از نسل دوم «sun screen» برای تولید رنگ‌های بهتر و صفحه نمایش روشن‌تر برای دید بهتر بهره می‌برد و در نهایت اعلام شده که گوشی Mi 9 قرار است از حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر استفاده کند که سرعت آن در مقایسه با نسل قبلی 25 درصد بهتر شده است. از مشخصات دیگر این گوشی می‌توان به چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 855، دوربین سه‌گانه (دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و دوربین 16 مگاپیکسلی با لنز زاویه عریض) در قاب پشتی اشاره کرد. در نهایت انتظار می‌رود که این گوشی یک نسخه Explorer Edition هم با قاب پشتی شفاف به همراه 10 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشد. تاکنون پیش‌بینی قیمتی برای این گوشی اعلام نشده است.

 

نوکیا اج ۲۰۱۹

25 (7)

به نظر می‌رسد محصول بعدی Nokia نوکیا اج ۲۰۱۹ باشد که محصولی مفهومی و دارای حاشیه‌ بسیار باریکی در قسمت بالای پنل جلوی گوشی است.   جنس بدنه‌ گوشی از فلز و شیشه است. گوشی نوکیا اج ۲۰۱۹ از ماژول دوربین دوگانه در پنل پشتی بهره می‌برد و لنزهای دوربین به‌صورت عمودی به همراه فلش LED در زیر آنها قابل رویت است. به‌علاوه اسکنر اثر انگشت نیز در قاب پشتی قرار داده شده است. نوکیا اج ۲۰۱۹ با نمایشگر ۵.۵ اینچی Super AMOLED بی‌نهایت با رزولوشن ۲۸۸۰ × ۱۴۴۰ و کیفیت QHD + همراه خواهد بود. سیستم‌عامل اندروید پی نسخه‌ ۰/ ۹ به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی فرضی نصب شده است و از تراشه‌ هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ کوالکام بهره می‌برد.