روبات Sphero RVR رونمایی شد

روبات روور که قرار است از سپتامبر امسال به بازار عرضه شود ۲۵۰ دلار قیمت خواهد داشت. دقیقا مشخص نیست شرکت‌های روباتیک چه چیزهایی را می‌توانند به این روبات اضافه کنند اما می‌توان حدس زد روبات Sphero RVR پلی برای ظهور روبات‌های خانگی و دست‌ساز فوق پیشرفته در آینده نزدیک باشد. شرکت Misty Robotics که زیرمجموعه شرکت Sphero به حساب می‌آید، روباتی با نام Misty II دارد که قابل هک است. با استفاده از روبات Sphero RVR می‌توان ایده‌های پیشرفته را برای خانه‌ها و شرکت‌های آینده که در آنها روبات‌ها نقش‌های مختلف و مهمی ایفا می‌کنند، اجرایی کرد. البته این روبات ۲هزار دلار قیمت دارد بنابراین روبات روور را می‌توان نسخه اقتصادی این روبات گران‌قیمت دانست که از همان ویژگی‌های هک‌پذیری برخوردار است.

خوب است بدانید روبات RVR فعلا به‌عنوان یک کمپین در وب‌سایت Kickstarter قرار دارد و باید سرمایه ابتدایی لازم برای تولید انبوه آن جمع‌آوری شود. آنچه باعث جذاب‌تر شدن روبات Sphero RVR می‌شود، اینکه می‌توان آن را به رابط‌های کاربری مختلفی از جمله سخت‌افزار Raspberry Pi، رابط Bit شرکت میکرو و پردازنده‌های Arduino متصل کرد. ویلسون گفته که قطعات اضافی بیشتری در ادامه برای این دستگاه عرضه خواهند شد که از جمله آنها می‌توان به دوربین با قابلیت کنترل از طریق وای فای اشاره کرد. ضمنا شرکت در حال آغاز همکاری با کمپانی‌هایی از جمله Sparkfun Electronics است تا از این طریق ماژول‌های متعددی را برای روبات جدید خود عرضه کند. با وجود این در صورت تمایل شما هم می‌توانید قطعات دلخواهتان را به این روبات اضافه کنید. روبات Sphero RVR در ابتدا بسیار ساده به نظر می‌رسد. یک روبات با قابلیت کنترل از راه دور که به دیگر روبات‌های توپی قبلی شرکت Sphero شباهت زیادی دارد. علاوه بر دو سنسور مادون قرمز، یک ماژول حساس به رنگ هم روی این دستگاه وجود دارد.

این سنسور می‌تواند با خواندن کارت‌های رنگی از پیش تعیین شده با راحتی بیشتری به اطراف حرکت کند. همانند دیگر محصولات آموزشی و خانگی شرکت Sphero، روور هم از طریق یک اپلیکیشن و از راه دور کنترل می‌شود. لاستیک‌های روور به‌صورتی طراحی شده‌اند که روبات بتواند با لاستیک‌های بزرگش به راحتی از روی کفش‌های شما رد شود و این‌قدر قدرتمند ساخته شده که قادر است شیب ۴۵ درجه را به راحتی بالا برود. به نظر می‌رسد با اضافه کردن یکسری امکانات بتوان از این روبات در مصارف بسیار متنوعی استفاده کرد. از آنجا که در یک جلسه کوتاه نمی‌توان از جزئیات دقیق و تخصصی روبات Sphero RVR اطلاعی کسب کرد، باید منتظر بمانیم و ببینیم شرکت در ادامه چه جزئیات جدیدی را از این دستگاه منتشر می‌کند.