کند شدن عملکرد گوشی: یکی از مهم‌ترین این نشانه‌ها، کند شدن یکباره عملکرد گوشی موبایل و هنگ کردن‌های بی‌دلیل آن است. البته هک شدن یکی از دلایلی است که موجب کند شدن عملکرد گوشی می‌شود و کاربران باید بدانند که سنگین شدن کارت حافظه و حافظه داخلی گوشی نیز می‌تواند یکی از عواملی باشد که در هنگ کردن‌های مکرر دستگاه آنها مقصر است.

ضعف باتری گوشی: یکی دیگر از این نشانه‌ها، ضعیف شدن باتری گوشی هوشمند است. این نشانه به آن معناست که ظرفیت باتری و شارژدهی گوشی کاربران به‌طور ناگهانی و بدون دلیل خاصی دچار افت شدیدی شود. یکی دیگر از نشانه‌های مرتبط با کاهش عملکرد باتری، داغ‌تر شدن بیش از اندازه آن هنگام استفاده یا شارژ شدن است.

تغییرات ناگهانی در دانلودها: کاربران بسیاری در فضای مجازی عنوان کرده‌اند که تغییرات ناگهانی و ناخودآگاهی که در وضعیت دانلود گوشی آنها به وجود می‌آید، یکی از نخستین نشانه‌های مهمی است که نشان می‌دهد هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات و داده‌های خصوصی کاربران نفوذ و دسترسی پیدا کرده‌اند.

قطع ناگهانی تماس: کاربرانی که ناگهان تماس آنها قطع می‌شود، در بسیاری از مواقع عنوان کرده‌اند که گرفتار حملات سایبری شده‌اند.

پیغام‌های عجیب: در صورتی که دستگاه گوشی کاربران به‌صورت خود به خود پیغام‌های عجیب و غریب دریافت و ارسال می‌کند، می‌توانید تا حد زیادی با اطمینان خاطر عنوان کنید که هکرها و مجرمان سایبری به حریم خصوصی شما راه پیدا کرده و نفوذ یافته‌اند.

نصب بدون اجازه برنامه‌های جدید: نصب و دانلود برنامه‌های جدیدی که هرگز نام آنها را هم نشنیده و اقدام به دانلود آنها نکرده‌اید، یکی دیگر از اصلی‌ترین عواملی است که نشان می‌دهد گوشی هوشمند شما تحت حمله و هجوم بدافزارهای خطرناک یا نفوذ هکرها و جاسوسان قرار گرفته است.

از کار افتادن برنامه‌ها: از کار افتادن ناگهانی برنامه‌های مورد استفاده کاربران نیز یکی دیگر از نشانه‌های حمله سایبری و بدافزاری است که معمولا به‌صورت لغو نصب یا قطع برقراری ارتباط برنامه مذکور با گوشی هوشمند اتفاق می‌افتد.

ظاهر عجیب وب‌سایت‌ها: ظاهر عجیبی که در وب‌سایت‌های مشهور نمایش داده می‌شود، نیز نشان‌دهنده فعالیت‌های مخرب هکرها و بدافزارهای مشهور موجود در فضای مجازی است.

افزایش قبض موبایل: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نشانه‌هایی که کاربران را به آگاهی از هک شدن دستگاه الکترونیکی خود وا می‌دارد، افزایش قبض تلفن همراه آنهاست، چراکه بسیاری از هکرها با جاسوسی از اطلاعات خصوصی کاربران از شماره‌های تماس آنها نیز سوءاستفاده کرده و با برقراری تماس با افراد ناشناس، موجب افزایش قبض تلفن همراه آنها می‌شوند.

انتشار اطلاعات شخصی در اینترنت: در نهایت، انتشار اطلاعات، تصاویر و ویدئوهای شخصی در فضای مجازی و اینترنت می‌تواند یکی از اصلی‌ترین نشانه‌هایی باشد که کاربران بتوانند از طریق آن متوجه شوند که گوشی آنها گرفتار هک و حمله سایبری و بدافزاری شده است.