با وجود این اگر تصمیم‌گیران و بخش خصوصی بتوانند بسترهای مناسب را برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور فراهم کنند، ایران می‌تواند در منطقه خاورمیانه یکی از سرآمدان اقتصاد دیجیتال شود. وی درباره مشکلات و چالش‌های پیش روی کسب و کارهای اینترنتی در سال ۹۸ گفت: افزایش نرخ ارز و مهم تر از آن بی‌ثباتی اقتصاد، مهم‌ترین مشکل و تامین نیروی کار متخصص، مهم‌ترین چالش پیش روی کسب و کارهای اینترنتی در سال ۹۸ است. بسیاری از فارغ‌التحصیلان حوزه فناوری اطلاعات و رشته‌های مرتبط، به دلایل اقتصادی پس از اتمام تحصیل به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده و ادامه این روند ایران را با بحران رو به رو خواهد کرد.

عباس‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون با استارت‌آپ‌ها همکاری داشته‌اید، گفت: بله؛ پروژه موفق «بیار» نتیجه همکاری ما با استارت‌آپ‌ها است که بسیار به توسعه آن امیدواریم. شبکه اجتماعی خرید و فروشگاه آنلاین بیار برای کمک به اقتصاد خرده‌فروشی راه‌اندازی شد. این پلت‌فرم نوعی واسطه میان ارائه‌دهنده محصول (سوپرمارکت‌ها) و مشتریان بوده و هم اکنون بیش از ۴۰۰ فروشگاه در تهران عضو این شبکه هستند. مدیرعامل شرکت هوش و دانش سپهر با اشاره به تاریخچه و زمینه فعالیت این شرکت گفت: شرکت هوش و دانش سپهر در سال ۱۳۸۷ به‌عنوان یک شرکت دانش‌محور با هدف تولید و توسعه نرم‌افزارهای بانکداری در حوزه مدیریت ریسک تشکیل شد، سپس فعالیت‌های آن به حوزه‌های دیگر طراحی و تولید نرم‌افزار گسترش یافت.

عباس‌زاده با بیان اینکه نخستین پروژه خود را در بانک ملت اجرا کردیم، افزود: سیستم تسهیلات، سیستم سَمات به منظور ارسال اطلاعات بانک‌ها به بانک مرکزی، سیستم ذی‌نفع واحد از جمله مهم‌ترین پروژه‌های شرکت هوش و دانش سپهر در ادوار مختلف است. هم اکنون چهار بانک از خدمات شرکت استفاده می‌کنند. مدیرعامل شرکت هوش و دانش سپهر با اشاره به همکاری این شرکت با شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران گفت: شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران در آبان ماه ۱۳۸۵ با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی، نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مشارکت کلیه بانک‌های کشور و برخی از شرکت‌های بزرگ بیمه و لیزینگ به منظور اعتبارسنجی شهروندان تاسیس شد. در سال ۱۳۹۷ ضمن عقد قرارداد با این شرکت به منظور توسعه زیرساخت‌های آن، سبد محصولات یا خدمات خود را کامل‌تر کردیم.